ЯДС

Онлайн-уроки будуть проводитись на платформі GOOGLE MEET за посиланням:   https://meet.google.com/iai-vbnq-suh

26.05.23



25.05.23
Тема уроку: Підсумок за рік

Виконати тестове завдання

https://naurok.com.ua/test/pidsumkova-diagnostichna-robota-za-rik-ukra-nska-mova-525423.

24.05.23
Тема. Очікуваний результат. Прогнозування.
1.Розгляньте таблицю.(с.108) Чи можна отримати однаковий результат  завдяки різним діям над об`єктом? 
2.Ознайомтеся з ситуаціями.(с.108) Спрогнозуйте результат. Зробіть висновок.
3. Складіть таблицю " Мої плани на літо". Вставте таблицю у файл Word (с.108) 
Щоб вставити просту таблицю, виберіть Вставлення > Таблиця, наведіть курсор на сітку й виберіть потрібну кількість стовпців і рядків. Щоб додати таблицю більшого розміру або налаштувати параметри нової таблиці, виберіть Вставлення > Таблиця > Вставити таблицю.
23.05.23
Тема уроку: Літо прийшло! Ю.Старостенко "Доброго ранку всім!"



Відгадайте загадку.

Сонце дуже припікало,
Встигли ягоди дозріти.
Ми купались, загоряли,
Бо було чудове …




- Так, це літо!
-А ти чекаєш літо? Чому?



Прослуховування (підспівування) пісні "Літечко"


- Сьогодні познайомимось з письменником, який надзвичайно сильно любив природу і з його  оповіданням   "Доброго ранку всім!"

Ю́рій Семе́нович Старосте́нко (*13 червня 1923, м. ЗабелишинеБілорусь —  1965КиївУкраїна) — український дитячий письменник білоруського походження.





Прочитати оповідання "Доброго ранку всім!" ст. 139-140, дати відповіді на питання після прочитаного.

Домашня робота: намалювати малюнок "Літо на порозі!" (фото скинути у Вайбер)






17.05.23
Тема. Створення інформаційної моделі.
Моделлю може бути зменшена або збільшена копія об`єкта. https://www.youtube.com/watch?v=BobjQg4TOcY
Створіть модель вашого класу за схемою( с.101)


16.05.23
Тема. Найрідніша в світі - мама. О. Дерманський  "Теплий віршик для мами"
Склади прислів'я:

·     Матір рідну                    а біля матері добре. 

·        Одна мати --                вірна порада.

·        На сонці тепло,           не замінити.

-  Отож,  ви зрозуміли , про кого ми будемо говорити, читати на уроці? Так, про матір. 
- Слово «мама» - символ життя, святості, любові, вічності. 

Прослуховування пісні "Матуся"


- Чи сподоблась вам пісня? Чим саме?
- Зроби декілька компліментів своїй мамі.

Читання вірша О. Дерманського "Теплий віршик для мами"  ст. 132.
   Домашня робота: намалювати свою маму (фото малюнка скинути у Вайбері).




10.05.23
Тема. Модель. Властивості об`єкта (с.94).
   Модель- це уявний або реальний об `єкт, який замінює оригінал, зберігаючи деякі його вла
стивості. Бувають об` єкти живої і неживої природи, та об` єкти-явища:https://www.youtube.com/watch?v=6bbITIshI-c 
У програмі Paint намалюйте  свій дудл до Дня  Землі. Моделі яких  об` єктів ви використали?

09.05.23

Тема уроку: Радість Великодня. Н.Куфко "Свято Пасхи недалечко", К.Перелісна "Христос Воскрес!"

Великдень - одне з найбільших й найшанованіших після Різдва християнських свят. Воно приурочене воскресінню Христа. У давнину Великдень вважався святом бога Сонця -  Ярила. Свято Великодня в Україні сьогодні символізує загальне відродження та обновлення.

- Сьогодні мова буде саме про свято Пасхи.
У неділю для дітей та молоді з інвалідністю проведуть соціальну ...

Прослухай вірш Н.Куфко "Свято Пасхи недалечко" і дай відповіді на питання.



- Познайомимося з наступною поетесою,  Катериною Перелісною, та прочитаємо її вірш "Христос Воскрес!"



Домашня робота:опрацювати сторінку підручника 129.




02.05.23
Тема уроку: Як виник папір? П.Утевська "Син рослинного світу". Поділ тексту на частини. М.Чумарна "Наші дерева". Цікавий світ птахів. В.Приходько "Пташина лазня".

   Винахід паперу – одне з головних досягнень людства на шляху до цивілізації. Ще в найдавніші часи людина шукала матеріал, який би йому служив для писемності.Ви, мабуть, задавали собі запитання: що таке папір? Так от, папір – це матеріал зі спресованних рослинних волокон. Його використовують для різних цілей, зокрема для писання, друкування книжок і газет, а також для упаковки.



Перегляд мультфільму "Папір"


Прочитати оповідання з підручника ст. 114-115 (відповідати на питання)

- Як ми вже зрозуміли, папір виготовляють із дерева. А ми зараз ознайомимось із віршем Марини Чепурної "Наші Дерева" та дізнаємось, що автор нам підготувала цікавого. Прочитай виразно.

Наші дерева 
Дуб у лісі наймудріший: 
Він дерев навчає тиші, 
Бо найдовший вік прожив, 
Надивився різних див. 
Поряд нього — як дитина, 
Зацвіла собі калина:
 Хоч і ростом невеличка — 
Між усіх дерев велична 
Своїм цвітом і красою, 
І цілющою росою. 
А над річкою вербиця —
 Всій воді земній сестриця, 
А за нею красень-явір 
Аж пишається у славі, 
Далі липа-медівниця — 
Всього лісу чарівниця: 
Всіх медує і лікує, Д
уже довгий вік вікує.
 І красується без слова 
Рід дерев — ясна діброва, 
Щось говорить, як уміє, 
Тільки ми не розумієм. 
                                                                           Марія Чумарна
- Які дива допомогла тобі побачити авторка? 
- Про які дерева йдеться у вірші? 
- Чому, на твою думку, авторка назвала вірш «Наші дерева»? Що нового ти довідався/довідалася, прочитавши вірш? 
* Пошукай, з ким авторка порівнює калину. Підготуйся виразно прочитати ці рядки вірша. 
  ** Яке з дерев є чарівником лісу? Розкажи, що ти знаєш про це дерево. А що і як розповіла про нього авторка? Прочитай. 

- Відгадай ребус. І дізнаєшся, що є частиною нашої природи.

- Так, це птах. 




Цікавинка про птахів (переглянути відео)


- Прочитай оповідання Віктора Приходько "Пташина лазня" (ст. 116-117) і дізнаєшся за допомогою чого птахи себе лікують.
- Відповідати на питання після прочитаного тексту. 

Домашня робота: знайти і вивчити 3 прислів'я або 3 приказки про дерева.


26.04.23
Тема. Модель. Властивості об`єкта. (с. 94)
Модель - це уявний або реальний об`єкт, який змінює оригінал, зберігаючи деякі його властивості. Об`єкт може мати багато моделей.

-Відгадай, який об`єкт зайвий і яка властивість у ньому змінилася?

  Танграм  —старовинна китайська головоломка. Квадрат розрізали на сім плоских фігур, якіскладають для отримання більшскладної фігури. В кожного з вас на столі є танграм.


 Спробуйте скласти свої фігури. 




25.04.23
Тема. Дивовижні хмари. Е. Давиденко "Хмари".
Розгадайте ребус і зрозумієте про що ми сьогодні почитаємо...
ребусиребуси
                                                             ребуси 1  = М

- Так, це хмара. Сьогодні ви ознайометесь із твором Елли Давиденко "Хмари". Прочитати та відповісти на питання.
Прочитати твір "Хмари" у підручнику ст. 112-113
Переглянути відео "Незвичайні хмари" https://www.youtube.com/watch?v=v5XUQnf2qY
Домашня робота: дізнатися та розказати як утворюються купчасті, шаруваті, перисті хмари.



19.04.23
Тема. Послідовність дій
- Що таке команда?
- Хто такі виконавці?
- Прочитайте речення. (с.87, завдання1). Чи можна ці речення назвати командами? Що цікавого ви помітили?
Ці команди пов’язані між собою. Поставивши ці дії в
правильному порядку, їх можна виконувати одну за одною, досягаючи
мети .
-Саме наборами команд, дій ми й будемо займатись на уроці.
Встановлювати правильну послідовність дій, яку ми можемо зустріти у
природі і нашому житті.
Команди, які може виконати виконавець – це система команд виконавця.
- Діти! Скажіть, а чи існують послідовності дій у природі? Наведіть
приклади.



Виконайте завдання:



1. Закінчіть алгоритм переходу вулиці (с. 87, завдання 2).
2.Спрогнозуйте, як би розвивалися події у казці , якщо...(с.87, завдання 4).



13.04.23
Тема. РЗМ  Тема, заголовок, основна думка

 Розгляньте схему.

Заголовок

повідомляє, про що буде розповідатися в тексті

Тема

про що/кого розповідається в тексті

Основна думка

що хотів сказати автор

   - Діти, ви знаєте, що таке текст, як пов'язані речення в тексті, які засоби зв'язності речень у тексті. На уроках української мови, читання ми часто працюємо з заголовком тексту, його темою, визначаємо головну думку. Кожне з цих понять виконує свою функцію (роботу) в тексті. Яку? Вам підкаже схема та відео :https://www.youtube.com/watch?v=foM7YYOqjk4

   - Яку «роботу» виконує заголовок у тексті? 

   -Як визначити тему тексту, основну думку?

   -Складіть текст-розповідь за малюнком і опорними словами (Вправа 7, с.64).

  -Розгляньте малюнок. Прочитайте слова для довідки. Чи здогадалися ви, про що треба скласти розповідь. Який заголовок доберете? Про що ви розповісте в зачині, основній частині, кінцівці тексту? Якою темою будуть об'єднані речення у вашому тексті? Яку основну думку висловите?

   Запишіть складений текст-розповідь. Перевірте  написане.



13.04. 23
Тема. Навіщо люди подорожують. Робота з довідковими джерелами. Подорожі в минуле України

        «Світ – це книга. І хто не подорожував по ньому – прочитав в ній лише одну сторінку».

                                                                      Августин Аврелій

- Подорож – це завжди відкриття. Подорожуючи, ми відкриваємо для себе світ, а себе – світові. Тільки вирушивши у подорож, ми можемо побачити на власні очі далекі країни та міста, про які так багато чули або читали. Подорожуючи, ми пізнаємо себе. Хтось, залишаючи свій рідний дім, повернувшись, скаже, що в дома краще. А для когось подорож відкриває шлях до кращих змін. Подорожуючи, ми починаємо дивитися на речі по-новому, більше цінувати те, що залишили вдома. Подорож – це завжди яскраві враження, незабутні моменти життя, веселі спогади і безцінний досвід.

- Куди подорожували ви?

- Що нового дізналися для себе?

 - Хто хоче розповісти про свою подорож?

 Перегляньте відео про Україну

https://www.youtube.com/watch?v=oRqV7eT9Y_w

Прочитайте текст (с.84) "Навіщо люди подорожують".

-Чому люди подорожують? Запишіть якомога більше причин.

Д.з. Знайдіть на карті всі згадані географічні назви. Підготуйте розповіді про визначних мандрівників.

 12.04.23

Тема. Алгоритм ( продовження)
 - Діти, подивіться уважно на свої робочі місця. Чи нема біля комп’ютерів зайвих речей? Якщо ні, то почнемо наш урок.
Правила поведінки за комп’ютером;
1) Готуючись до роботи з комп’ютером, наведи лад на столі. Відчини квартирку, щоб приміщення добре провітрилось. Перевір, чи достатньо освітлена кімната.
2) Сядь зручно: вирівняй спину, ноги постав на підлогу. Місце клавіатури на столі, на рівні ліктів, не тримай її на колінах. Нічого не клади на клавіатуру, не став на неї лікті.
3) Оберігай комп’ютер від води. Не став сам і не дозволяй нікому будь-що ставити на монітор. Слідкуй, щоб  вода не потрапила на клавіатуру.
4) Не залишай тварин без нагляду там, де знаходиться комп’ютер. Це небезпечно для нього і для твоїх домашніх улюбленців.
5) Пилюка та бруд – ворог електронної техніки! Тримай комп’ютер в чистоті. Не торкатися пальцями екрана. Не їж за комп’ютерним столом. Час від часу протирай монітор (вимкнений) і клавіатуру м’якою ганчіркою.
6) Працюй за комп’ютером не довше 15хв. Після 7-8хв. роботи зроби перерву, розімнися. Виконай вправи, які дають відпочити очам. Ніколи не засиджуйся допізна за комп’ютером.

-Давайте з вами пограємо в робота. Кожен зможе відчути себе роботом. Один учень виступає в разі робота, а інші будуть давати йому команди для виконання завдання. Наприклад, дійти від свого місця до дошки і витерти її. Пам’ятайте, що робот точно виконує всі завдання. Які ж команди зрозумілі роботу? (Встань, повернись, зроби стільки-то кроків, візьми (предмет), витри з дошки, зупинись).

- Вам сподобалось грати? А що вам більше сподобалось – командувати чи бути «роботом»?
- Діти, сьогодні на уроці ми вдосконалимо наші вміння складати алгоритми. На минулому уроці ми складали алгоритми і сьогодні ми складемо алгоритм «Посади дерево» разом, а потім кожен складе самостійно алгоритм.
- Діти, уявіть що ви саджаєте дерево. Ви ж пам’ятаєте, що всі команди повинні бути чіткими й точними. Алгоритм «Посади дерево» виконується від вашого ім’я . Зрозуміло? Давайте спробуємо, я починаю, а ви продовжуєте, а якщо щось невірно то виправляєте.
- Я беру в руки…(лопату).
- Беру саджанець і саджаю…(ні, викапую ямку).
- Саджаю лопату…( ні, саджаю саджанець).
- Засипаю ямку.
- Ставлю лопату й лійку на місце…(ні, беру лійку і поливаю саджанець).
- Стоп.
 Ми склали алгоритм.
Релаксація.
Вправи для рук.
Витягнути праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вверх і вниз. Повторити 5 разів.
Вправи для очей.
В середньому темпі зроби 3-4 кругових рухів праворуч, а потім ліворуч. Послабивши м'язи очей подивитись вдалечінь на рахунок 1-6 (повторити 2 рази).

-            - А зараз самостійно складіть алгоритм приготування картоплі. Запишіть його в програмі Word

11.04.23
Тема. Краса й здоров`я- цілий рік

Виконання завдань з рубрики «Перевір себе».

1. Як називається розділ, який познайомив тебе з легендами?

2. Про що розповідається в «Легенді про Україну»?

3. Дванадцятьма мовами вміли говорити:

А запорожці;

Б турки.

Слова: «Мисливець не тікає від дичини, а полює на неї» належить:

А старцеві;

Б князеві.

4. Про незгоду поміж квітами йдеться в легенді.

А «Богатирі»;

Б Краса й здоров'я - цілий рік.

   Чи можемо ми стверджувати, що квіти є окрасою землі? Які квіти є вашими улюбленими? Розкажіть про них. З яких квітів вам би хотілося скласти букет мамі з нагоди її дня народження.
Знайомство з  легендою (с.93-94).
- Який момент легенди вам сподобався найбільше? Чому? 
-Яка частина легенди вам краще запам'яталася?
-Що ви уявили найяскравіше, слухаючи легенду? 
-Яка з квіток виявилася наймудрішою?
- Яка суперечка виникла між квітами? 
-Хто мав залагодити суперечку? 
ому, на вашу думку, Господь дав квіточці ім'я Безсмертник? 
-Яке ваше ставлення до ситуації, описаної в легенді? 
-Які думки і почуття викликала у вас легенда? 
Д.з. Розглянути малюнок до легенди. Визначити частини твору, якими можна «озвучити» малюнок.

05.04.23
Тема. Алгоритм

 
Ресурс 98.svg
 
   У сучасних людей дуже насичене життя. Щоб упоратися з усіма справами, багато чого доводиться планувати. Наприклад, людина складає розпорядок дня, маршрут поїздки, список покупок, призначає важливі зустрічі. Протягом дня вона намагається виконувати заплановане в певній послідовності, тобто дотримується алгоритму.
 
Ресурс 1алгоритм.svg
Алгоритм — це послідовність чітких команд, виконання яких вирішує поставлене завдання.
   Щоби правильно скласти алгоритм, потрібно знати наступне.
  •    Кожна команда має бути зрозумілою виконавцю.
  •    Алгоритм не повинен містити команд, із якими виконавець не зможе впоратися.
  • Команди мають бути складені у правильній послідовності.
    Кожен із нас щодня є виконавцем різних алгоритмів. Одні з них ми добре засвоїли і здійснюємо не замислюючись, а інші вимагають чималих зусиль та часу. Тому в сучасному світі значну частину роботи люди довіряють технічним пристроям.
 
робот_алгоритм.svg
 
Команди алгоритму виконують виконавці. Виконавцями можуть бути люди, тварини, пристрої.
 
Комп’ютер теж є виконавцем алгоритмів. Для комп’ютера та інших цифрових пристроїв алгоритмом є програма.
 
ученик_алгоритм.svg
 
1. Складіть за малюнком алгоритм "Як ви миєте руки" (с. 80).
2. Як ви дістаєтеся до школи? Запишіть свій алгооритм.

22.03.23
Тема. Транспорт колись і тепер.
Сьогодні ми більше дізнаємося про транспорт. (с.68-69) https://www.youtube.com/watch?v=HoZ4t5HczZc
 

А як ви вважаєте,  який  пасажирський транспорт в Україні з’явився першим?

Трамвай 1913 рік

Автобус 1932 рік

Тролейбус 1963 рік   

Складіть коротеньку розповідь, яким би було наше життя без транспорту.?

22.03.23

Тема. Виконавець. Система команд

 Гра «Зберись до школи» 

– Розташуйте картки (дії) у потрібному порядку відповідно до того, які дії ви виконуєте, збираючись до школи.https://learningapps.org/display?v=px743df1v22

– Діти, на уроках української мови ви вивчали різні види речень.

– Пригадайте, будь ласка, якими є дані речення за метою висловлювання?

1. Сьогодні холодно. Розповідне (передає повідомлення).

2. Сьогодні холодно? Питальне (передає запитання).

3. Одягайся тепліше! Спонукальне (виражає спонукання до дії).

 – Сьогоднішній урок інформатики буде присвячено спонукальним реченням. Так, це досить несподівано вивчати спонукальні речення на уроці інформатики, але спонукальні речення відіграють важливу роль не лише у темі, яку ми вивчатимемо протягом шести наступних уроків, а і в нашому житті. Вони змушують нас виконувати  певні дії.

Гра «Так чи ні»

– Поміркуй, які з перелічених дій може виконати комп’ютер. Я буду називати дію, а ви відповідайте так чи ні:

*     набути знання, чого-небудь навчитися;

*     запам’ятати інформацію;

*     захотіти; 

*     виконати дії за планом;

*     стомитися;

*     зробити висновки з фактів.

– Описання програм для комп’ютерів, які складають люди, можуть бути настільки досконалими, що іноді здається, начебто комп’ютер багато чого знає, розуміє й навіть може думати.

 – На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися складати команди для комп’ютерного виконавця, вивчаючи в такий спосіб можливості комп’ютера. Ми ознайомимось з новою дещо незвичною ще для вас комп’ютерною програмою Скретч та комп’ютерним виконавцем Рудим котом. Тема нашого уроку — «Команди і виконавці». 

Комп’ютер — теж виконавець. Він виконує команди, які ти йому подаєш.

Наприклад:

Ø  Запустити програму. 

Ø  Записати текст на диск. 

Ø  Згорнути вікно програми. 

Ø  Розгорнути вікно на весь екран. 

Ø  Завершити роботу програми.

– Кожен виконавець має свої команди і може виконувати тільки їх. Команди, які може виконати виконавець, складають систему командцього виконавця.

– Хто з виконавців може виконати наведені команди? 

– Сьогодні ви почнете працювати з комп’ютерним виконавцем. Це — Рудий кіт. Він може рухатися, малювати, говорити та змінювати зовнішній вигляд.

 – На Робочому столі комп’ютера ви можете знайти значок програми Scratch. Сьогодні ми навчимо Рудого кота говорити. Для цього слід виконати такі дії.

1. Запусти на виконання програму Scratch. Для цього знайди на Робочому столі значок цієї програми і двічі клацни ліву кнопку миші.

2. Вибери у лівій частині вікна кнопку «Події».

3. Перетягни команду «Коли натиснуто» у центральну частину вікна.

4. Вибери у лівій частині вікна кнопку Вигляд.

5. Перетягни команду говорити впродовж у центральну частину вікна.

6. Запусти команду на виконання — підведи до команди вказівник і клацни ліву кнопку миші. Поспостерігай за поведінкою Рудого кота. 

5. Зміни у команді говорити впродовж слово «Привіт!» на «Добрий день!»

6. Запусти команду на виконання. 

7. Перетягни наступну команду говорити впродовж у центральну частину та приєднай її до попередньої.

8. Зміни у команді говорити впродовж слово «Привіт!» на текст «Я — Рудий кіт! Радий нашому знайомству».

9. Запусти групу команд на виконання — підведи до будь-якої команди вказівник і двічі клацни ліву кнопку миші.
Д.з Напишіть команди до гри "Шукач скарбів". (с.73)

15.03.23

Тема. Інформаційні знаки

-За допомогою чого передають інформацію? https://www.youtube.com/watch?v=YI6DeW0BSJg
-Як ми сприймаємо інформацію. Правдива і неправдива інформація.
 -Знайдіть в інтернеті зображення знаків на бирках одягу, на упакуванні. Які ключові слова ви використаєте?

14.03.23

Тема. Люблю легенди я читати та гарно їх розповідати
Виконання завдань з рубрики «Перевір себе». 
1. Казку «Вовк і козлята» написала: 
А Ліліан Муур; 
Б Наталя Забіла. 
2. Головним героєм казки Ліліан Муур був: 
А Малий Єнот;
 Б дракон Омелько. 
3. У казці «Про двох бездомних джинів та один нічийний глек» Сашко Дерманський висловив головну думку вустами: 
А дракона Омелька; 
Б зайчика Сашка. 
4. І. Нехода назвав свою казку:
А «Чому в лисиці найкращий хвіст?»; 
Б «Гарні всі хвости». 
«Госпо́дь – Творе́ць – Бог». Чи відомі вам ці слова? Де і від кого ви їх чули? Коли найчастіше ми вживаємо ці слова? Значення цих слів однакове чи різне?
 Розкрийте значення таких слів: не квапитися, безпечно, роззирнутись, нечестивці, пильнувати, боронити, лицар, раби.
- Усі слова, з якими ви щойно працювали, вам трапляться у творі «Легенда про Україну». Кому належать ці дії, ви скажете, прочитавши текст «Легенда про Україну».
 -Чи сподобалася вам «Легенда про Україну»? Яка частина твору примусила вас хвилюватися? Коли ви відчули полегшення, радість? - Між ким відбулася розмова-діалог? Що спонукало козаків звернутися до Творця? Як поводилися козаки, прийшовши до Бога? Про які європейські народи згадується у творі? Чому Бог не захотів залишати козаків без земель? Який куточок землі вирішив Господь віддати козакам? Чим приваблював цей куточок землі? Від чого Господь застеріг козаків? Чи задоволені залишились козаки Божим подарунком? Як назвали свій куточок українці?
Домашнє завдання. Перечитати легенду ще раз. Підготуватися до читання в особах

07.03.23

Тема. Велосипед: зручно і корисно .  Предмети з недавнього минулого
-   Сьогодні світ дуже швидко змінюється. Зявляються нові матеріали, нові технології, нові способи передачі інформації. Навіщо знайомитися з предметами недавнього минулого? Щоб ми могли зрозуміти, як розвивається світ; що за кожним предметом, який ми використовуємо, стоїть праця, знання багатьох людей. https://www.youtube.com/watch?v=Mer-oTVhVMo
Відгадайте  загадку.
Залізний друг у мене є
Бензину - зовсім не бере!
Завезе мене він в далі-
Тільки тисни на педалі.    ( Велосипед)
-Послухайте історію, яка трапилась нещодавно з сусідським хлопчикомАндрійком,  учнем першого класу.
Він дуже любив кататися на велосипеді. І катався на ньому скрізь – і в дворі, і в парку, і, навіть, виїжджав на ньому на дорогу. Дорослі робили йому зауваження, але він не звертав на це уваги. І ось на минулому тижні, коли Андрійко знову виїхав на проїжджу частину дороги, він потрапив під колеса автомобіля.
Тепер хлопчик лежить у лікарні
 Чому сталася така прикра ситуація? Щоб така пригода не сталася з вами, ми  сьогодні на уроці повторимо правила дорожнього руху для велосипедистів. Дізнаємося історію виникнення, будову велосипеда. .
 «Це цікаво знати». Історія виникнення велосипеда. 
-     Довгий час люди намагались створити пристрій, який би дозволив їм швидко пересуватися.
Так, у далекому 1791 році французький граф  де Сиврак створив дерев’яний двоколісний засіб пересування, але їздити на ньому можна було тільки прямо, відштовхуючись ногами від землі .
Барон Карл Дрез створив «самокат для ходьби», який сучасники назвали «дрезиною». Він вже був оснащений кермом і міг здійснювати повороти прямо на ходу.
Шотландський коваль КіркпатрікМакмілланв 1839 році удосконалив винахід Карла Дреза. Він на дрезині приробив педалі,  які треба було не крутити, а штовхати і занижене сідло.
«Батьком» сучасного велосипеда вважають П’єра Лалмана, який удосконалив свій винахід,назвавши його «денді-хорс»  та  встановивши педалі, які потрібно було крутити.
У перекладі з латинської «велосипед» означає «швидкі ноги». Цю назву запропонував Француз Ернест Мішо.
Під цією назвою у 1864 році брати Олів’є і запустили масове виробництво «денді-хорсів» із педалями. Але образ велосипеда продовжував змінюватися.
Деякий час користувався популярністю велосипед «пенні-фартинг». Він привертав до себе увагу своїм незвичним виглядом- великим переднім і маленьким заднім колесом.Алепоїздки на ньому були  досить небезпечними, і тому виробники повернулися до колишньої конструкції велосипеда.
Зараз ми маємо велосипед зручний, легкий та різних моделей.
Наприклад, гірський.Туристичний.Міський велосипед
Складаний велосипед. Електричний велосипед
 Будова велосипеда
 1 - гальма, 2 – кермо, 3 – сидіння, 4 – шини, 5 – звуковий сигнал, 6,7,8 – світловідбивачі.
Перед катанням на велосипеді обов’язково треба перевірити, як працюють гальма, кермо, звуковий сигнал – дзвоник. Слід оглянути світловідбивачі. Попереду вони мають бути білого кольору, позаду – червоного, а з боків – оранжевого. Необхідно перевірити стан коліс, тиск у шинах, кріплення педалей.
Давайте повторимо правила дорожнього руху.
Запам’ятай!
Дітям до 14 років їздити проїзною частиною дороги категорично забороняється! Кататися можна у дворі, на стадіоні, на доріжці для велосипедистів.
 Яким ви уявляєте велосипед майбутнього? Опишіть або намалюйте його.

 


01.03.23

Тема. Машини і люди
1. Перегляньте презентацію на тему "Люди і машини. Інтелектуальна поведінка машин. Передавання інформації від людини до пристрою і навпаки." https://vseosvita.ua/library/ludi-i-masini-intelektualna-povedinka-masin-peredavanna-informacii-vid-ludini-do-pristrou-i-navpaki-383253.html
2. Ознайомтеся з особливостями шрифту Брайля. Спробуйте прочитати назви ліків на упаковках, записані цим шрифтом.
3. Придумайте пристрій, який допоможе людям з особливими потребами. Намалюйте його в програмі Paint і коротко його описати.


27.02.23

Тема. Чи можна передбачити майбутнє

Історія людства -- це історія відкриттів, винаходів, знахідок. Все, що насоточує, чим ми постійно користуємося, хтось колись відкрив, винайшов, побудував, зробив уперше.

Хтось придумав стілець, парту, вікно, скло, стіни, олівець – все, до чого ми звикли і не помічаємо.

Імена більшості винахідників ми ніколи не дізнаємося. Але, коли ми вчимося, ми щоразу проходимо шлях першовідкривача й винахідника.

n  Розгляньте плакат. Про які винаходи він нагадує?

n  Які із зображених винаходів не використовуються або мало використовуються сьогодні?

n  Чому на плакаті зображено дельфіна і батискаф? Знайдіть у переліку зліва тему уроку, на якому ми зможемо дізнатися про цей зв'язок(Людина вчиться у природи).

n  Який стосунок до теми місяця «Ідеї, винаходи, відкриття» має пластикове сміття в океані? (пластик – це теж винахід, причому дуже корисний; але у винаходу можуть бути і плюси, і мінуси).

Що є незвичайним, неймовірним на плакаті? (чоловік у старовинному одязі, який стоїть на ескалаторі. Це геніальний дослідник Ісаак Ньютон, який відкрив для людства закони природи).Що у нього в руках? Чи нагадують вам про щось ці предмети? (скляна призма, через яку пропущено промінь світла, що розклався на 7 кольорів – саме Ньютон вперше розклав біле світло; яблуко – за легендою, саме яблуко, що впало в садку, наштовхнуло вченого на відкриття: є якась сила, що притягує яблуко до Землі, і ця сама сила притягує Місяць до Землі, а Землю -- до Сонця).

§  Прочитайте назву теми.

§  Поясніть значення слів передбачити, майбутнє;

§  Доберіть антонім до слова майбутнє (минуле).

§  Як назвати наш час? (сучасність, теперішнє; саме в цей момент – зараз)

§  Намалюємо лінію часу-- пряму, яка не має ні початку, ні кінця (краще на дошці в клітинку). Позначимо сьогоднішній день (ставимо точку, пишемо дату, напр. 1 березня 2020 року). Де на прямій позначення минулого? А майбутнього?

§  Нехай одна клітинка – 10 років. Позначимо 2000 рік. Бо саме сьогодні ми будемо перевіряти, чи справдились передбачення про життя в 2000 році.

минуле                     2000 1 березня 2023 р.  майбутнє

n  Майбутнє передбачали не тільки художники чи письменники-фантасти. Такі мрії-передбачення втілено в казках.

Домашнє завдання

Знайти міфи, легенди народів світу про появу вогню. Підготувати на їх основі короткі повідомлення.











 

 






22.02.23

 Тема. Підсумковий урок    Діагностична робота
Діагностична робота  з інтегрованої теми "Хочу, можу,

22.02.23

Тема.  Віртуальна екскурсія до музею.
   Завдяки інтернету можна відвідати найкраші музею світу, не виходячи з дому. Віртуальні екскурсії пропонують на сайтах багатьох музеїв.
1. Виберіть один з музеїв. У пошуковому рядку наберіть його назву. Enter . У меню зліва виберіть  Віртуальний тур. Далі Розпочати тур. 
2. Після екскурсії дайте відповіді на питання (с.47)
3. -Що нового Ви дізнались за допомогою віртуальних екскурсій?
Створіть сувенір, листівку для музейної крамниці.

21.02.23 Тема. ПЧ Поет живе в серцях свого народу



   Березень в Україні пов’язаний з іменем Тараса Григоровича Шевченка, з його мудрістю і сильним духом, з його любов’ю до України.  Наш Кобзар прожив лише 47 років.  24 з них провів у кріпацтві, 10 років - у тюрмах та на засланні, а решту - під жандармським оком, воював із нестатками, нуждою та самотністю.

            Оповідання «Маленьким про великого Тараса» О. Іваненко.

Поки була жива мати Тараса, все-таки якось перебивались. Та от умерла мати, ще молодою, від непосильної праці та нужди. Лишились діти бідолашними сиротами. Не знав батько, що й робити з ними. Старша сестра Катруся ще при матері вийшла заміж і переїхала в інше село.

   Оженився батько вдруге на вдові з трьома дітьми. Думав - легше буде, жінка і з дітьми, і в господарстві дасть лад. Та де там! Мачуха трапилась люта, не злюбила дітей, особливо Тараса. Тарас не давав своїх молодших сестричок кривдити, завжди за них заступався. Ну, а мачуха, хто що не нашкодить з її дітей - все на Тараса зверне і Тараса покарає.

Тільки й було радості, коли якось одним літом батько пішов з чумаками і взяв Тараса з собою. А чумаками звались люди, які ходили з України аж у Крим по сіль та рибу. Не було тоді поїздів, їхали чумаки возами, в які запрягали дужих, спокійних волів. Воли йшли поволі, і чумаки, власне, не на возах їхали, а йшли поряд довгим шляхом, степами, полями, понад ріками, озерами аж до Чорного моря 

От і Тарас вирушив з батьком у таку «чумачку» - подорож з чумаками. І багато-багато побачив по дорозі.

Побачив він і могутній Дніпро з мальовничими берегами, високі давні могили в широких степах, де трава, вища за людину, гойдалась од вітру, немов хвилі у морі, а вгорі у блакитному небі літали орли.

Минали чумаки зелені гаї, села і міста, і різні люди стрічались їм. То сліпий кобзар сидів, грав на кобзі і співав старовинні пісні-думи, то стрічали вони рекрутів-хлопців, яких забрали в солдати. За ними йшли матері, жінки, плакали, прощались, наче на все життя. Та воно майже так і було, бо в ті часи в солдатах служили двадцять п'ять років.

Бачив Тарас, що скрізь тяжко працюють люди, як і в їхньому селі. Стрічались їм пани в розкішних каретах, на баских годованих конях. Замислювався малий Тарас так само, як удома: чому скрізь одні працюють, поневіряються, а інші тільки гуляють, панують та розкошують?

Та під час подорожі дуже радів Тарас, що йде в батьком, з чумаками, так багато бачить навколо, стільки цікавого чує, а головне, ніхто на нього не гримає, не лає так, як мачуха.

Обіцяв батько і другого року взяти Тараса з собою, коли пан його самого з чумаками пошле.

Та не довелось, бо, як писав Тарас потім, -

...Батько, плачучи з дітьми

(А ми малі були і голі),

Не витерпів лихої долі,

Умер на панщині!..

А ми Розлізлися межи людьми,

Мов мишенята. Я до школи —

Носити воду школярам...

 Яку книжку ви самостійно розглядали і читали? 

-Про що ви дізналися з прочитаного твору? Де і з ким відбувалося все, що описане у творі? 

-Що запам'яталося (схвилювало, здивувало; вразило, принесло радість)? Чи виникло у вас бажання ще більше довідатися про життя Т. Шевченка в дитинстві, юнацькі роки?

-Який твір ви прочитали самостійно? Що ви довідалися про книжку до читання твору? Скористайтеся пам'яткою розгляду книжки і розкажіть все про книжку. 


20.02.23

Тема. Екскурсія – спостереження за змінами в довкіллі.

- Сьогодні у нас буде урок-екскурсія. Ми проведемо його віртуально  і  будемо спостерігати за весняними змінами в навколишньому  світі.     

 - Пригадайте, як називається все, що нас оточує?

 - Весна не завжди приходить за календарем. Ми вже відчуваємо подих весни. Які почуття виникають у вас з приходом весни?  https://www.google.com/search?client=opera&q=мудра+сова+про+весну&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:8ff0a5f5,vid:8BEkWHUpdmM

  - Які зміни відбудуться в неживій природі?

  -   А як змінилася жива природа?

    Ознайомитися із весняними явищами у неживій та живій природі; вчитися спостерігати,  дістати уявлення про найхарактерніші ознаки весни в живій і неживій природі ви зможете в цьому відео: "Спостереження за явищами природи навесні:https://www.youtube.com/watch?v=kugRGYOaQf8

  - А зараз ми об`єднаємося у групи і кожна група буде виконувати своє завдання. На наступному уроці підведемо підсумки.

 1 група  

1. Знайдіть знайомі вам дерева. Які зміни з ними сталися з приходом весни? Чому?

2. Скільки ярусів рослин ви знайшли? Назвіть і покажіть їх.

 

2 група

1.  Поспостерігайте за небом. Як воно змінилося в порівнянні із зимою? Чому?

2. Знайдіть знайомі вам кущі. Які зміни з ними сталися?

3 група

1. Поспостерігайте за сонцем. Де воно гріє сильніше: на відкритому місці або під деревами?

2. Огляньте ґрунт. Твердий він чи м'який? Чому?

4 група

1. Знайдіть знайомі вам трав'янисті рослини. Які зміни з ними сталися?

2. Уважно огляньте пні, коріння дерев. Спробуйте знайти комах. Де їх більше: на сонячному боці або в тіні? Чому?

5 група

1. Поспостерігайте, як одягнуті дорослі та діти. Порівняйте з одягом людей взимку. Зробіть висновки про зміни.

2. Поспостерігайте за птахами. Яких птахів ви не бачили взимку? Що особливого в їх поведінці?

6 група

1. Визначте, які дерева (листяні чи хвойні) ростуть на вашому подвір'ї. Знайдіть березу. Як ви її пізнали? Який у неї стовбур? Які листочки?

2. Назвіть квіти, які побачили на квітнику.




Тема. Пошук зображень в інтернеті
- Коли вам потрібні бувають зображення? Де їх можна знайти? Який спосіб пошуку найшвидший? 
Як знайти зображення в інтернеті :https://www.youtube.com/watch?v=CegA60D9mzg
Практична робота.
Знайдіть в інтернеті зображення, які допоможуть вам:
1. Створити презентацію про найбільшу тварину.
2. Намалювати пташку.
3. Дізнатися, як пришивати гудзики.
Роботу надіслати до наступного уроку.

14.02.23

Тема. Весняне пробудження.
    Ось і до нас скоро завітає весна. Назвіть мені, будь ласка, весняні місяці?
- Березень, квітень, травень. Березень - місяць названий на честь бога війни Марса; Квітень - називають «обдарованою» місяцем або «снегогодом»; а місяць травень названий на честь богині Маий, якій приносили подарунки, щоб восени вона дала багатий урожай.
- Весна - дивовижна і красива пора  року. Весну любили і люблять поети, і оспівували природу весни у своїх віршах. А ви знаєте вірші про весну? 

 - А який весною чудовий запах! Все повітря просочене чудовим ароматом весни. З її приходом прокидається вся природа. Кругом лежить сніг, а з першої проталини, прямо з - під снігу з'явилася чудова квіточка . Як вона називається?

- Пролісок. -Прочитає вірш «Пролісок».

- Подивіться, які це делікатні, снігові квіти білосніжно - блакитного кольору. Вони немов прокидаються після зимового сну, струшуючи з себе снігові пухнасті ліжники.

Не поспішайте зривати квіти! Краще помилуйся ними, хай ще й інші зможуть це зробити. Адже і підсніжники і проліски занесені до Червоної книги природи. Вони можуть і зовсім зникнути, якщо ми всі разом не оберігатимемо їх.      


 08.02.23

Тема. Пошук в інтернеті. Ключові слова.
   Швидко знайти в інтернеті інформацію допоможуть ключові слова. Шукаючи інформацію в інтернеті, важливо ретельно добирати слова, які ви друкуєте в пошуковому рядку. Такі слова назиуваються пошуковими. 
1.Виконайте завдання 2 (с. 33)
2. Надрукуйте в пошуковому рядку дібрані слова. Натисніть клавішу Enter. Чи змогли ви знайти відповді на запитання?

07.02.23

Тема. Про першу допомогу .


Що має знати і вміти кожен
 . Втілюємо мрії

1. Перша допомога при порізах.  Дитяча академія першої допомоги https://www.youtube.com/watch?v=y9SFRXUyyGk 

2Здоровим бути здОрово !

https://www.youtube.com/watch?v=OuBkMM8lXAI

3. Потренуйтеся на собі , або близьких, як правильно обробити рану.

01.02.23

Тема. Загартовуємося.  Якщо треба йти до лікаря.

1.  Щоб  зміцнити свій організм, потрібно загартовуватися. https://www.youtube.com/watch?v=gu19Jp9GwPE

2. Прочитайте текст " Місяць із бабусею", дайте відповіді на запитання в підручнику (с. 31)

3. Створіть плакат " Праавила загартування". 


01.02.23

Тема. Пошук в інтернеті. Ключові слова.

1. Пошук в інтернеті. Ключові слова. Перегляньте навчальне відео: https://www.youtube.com/watch?v=UDo012mpYm8

2. Надрукуйте в пошуковому вікні ключові слова до теми " Тіло людини" (с. 33), натисніть клавішу Enter. Сподіваюся, вам вдалося знайти відповіді на запитання.

30.01.23

 Тема. Майстри добрих справ.  В. Сухомлинський «Добре слово».

1. Відшукайте в лабіринті скоромовку. 

2. Прочитайте оповідання  В. Сухомлинського «Добре слово».

-Дайте відповіді на запитання словами твору.

Хто автор оповідання? Як він назвав свій твір?

-Хто головний герой твору?

-Що трапилося з дівчинкою? Чим харчувалася Оля, щоб одужати?

-Про кого забули родичі Олі?

-Яке бажання залишилося у серці старенької?

-Що спонукало Олю до одужання?

- Прочитайте прислів'я:

♦ Добре слово краще за цукор і мед.

♦ Весела думка - половина здоров'я.

♦ Без лиха не буває добра.

♦ Немає що дати, але є що сказати.

- Яке з них найточніше виражає головну думку твору?

-Дайте відповіді на запитання, вміщені наприкінці твору.


26.01.23

Тема. Про що розповідає прізвище


   В Україні історично й офіційно усталеним є тричленне наймування особи: прізвище, ім’я та ім’я по батькові. Кожна складова цієї назви – це не просто набір звуків, а ціла легенда про ваш рід, про ваших пращурів. Хочете переконатися? Спробуємо це довести на прикладі прізвищ.

    Якщо зазирнути в історію, то прізвища з’явилися відносно недавно, раніше людина мала лише ім’я. Так, з літописів ми знаємо про княгиню Ольгу, князів Олега, Ігоря, Святослава, дехто мав додаткове ім’я – характеристику на уславлення своїх чеснот: Володимир Великий, Ярослав Мудрий.

   Прізвища як офіційна назва з’являються в українських документах XIV – XV ст., їх мали представники тодішньої суспільної верхівки. Купівля і продаж майна, передача її у спадок – ці та інші юридичні дії потребували точності в оформленні документів. Тож лише самого імені стало замало. Так з’явилися спадкові родові прізвища. Основна ж маса населення України здобула прізвища після того, як у 1632 році київський митрополит Петро Могила доручив парафіяльним священикам вести метрики народжених, одружених, померлих.

   Звичайно, прізвища дуже різноманітні, але, якщо уважно дослідити, то можна помітити схожі джерела для їх творення. Найчастіше базою для створення таких одиниць слугували імена батьків, найчастіше батька, оскільки саме він був главою родини – Іваненко, Петренко, Сидоренко, Тимошенко, Борисюк. Цікаво, що суфікси -ук (-юк) вказували на старшу дитину в родині, а -енко – на меншу. Від імені матері прізвища утворювалися рідко, переважно тоді, коли жінка залишалась удовою або мала чоловіка, як то кажуть, слова доброго не вартого: Мотренко, Настенко, Химчук, Кулинич…

   Існує велика група прізвищ, що вказують на місце проживання та національність його власника: Татарчук, Москаленко, Ляшко, Бойко, Волинець, Загребельний...

   Знали про людину і за тією посадою, яку вона обіймала, або ж за справою, якою займалася. Так з’явилися прізвища Боярчук, Вознюк, Гетьман, Пушкар, Солдатенко. Особливо цікавими і пізнавальними є назви, пов’язані з ремеслами. Адже це дає нам корисну інформацію не лише про наших пращурів, а й про розвиток народного господарства в цілому.

   От, наприклад, чим займались стельмахи? А бондарі? Ці слова сьогодні виходять з активного словникового запасу української мови, замінюючись сучасними модними назвами професій, але прізвища залишаються. Ось тлумачення найпопулярніших в Україні прізвищ: Бондар – майстер з виготовлення діжок, дерев’яних відер тощо. Гончар – ремісник, що виробляв посуд, кахлі з глини. Стельмах – майстер, що виготовляв та направляв вози, сани. Кушнір – той, хто вичиняв хутро із шкури та шив хутряні вироби. Лимар – ремісник, що виготовляв ремінну збрую. Гармаш – майстер, який виготовляв і обслуговував гармати. Бортник – той, хто займався лісовим бджільництвом. Гутник – майстер, що виробляв посуд та інші речі зі скла.

  Деякі прізвища походять і від жартівливих прізвиськ людей за родом діяльності: Дубогризенком називали теслю; Мукосієнком – мельника; Тягнишкірою – шевця; Шклобоєм – скляра; Заплюйсвічкою – паламаря.

   Індивідуальні ознаки людини: зріст, вага, тіло, фізичні вади та психологічні риси лягли в основу таких особових найменувань: Малишко, Довженко, Кривоніс, Щербань, Мовчун, Горбатенко, Репетило, Плаксій...

1. Прочитайте текст підручника (с. 22).Як ви розумієте останнє речення?

2. Яке походження має ваше прізвище? Що ви знаєте про своїх предків? Що залишилося на згадку про ваших предків?

25.01.23

Тема. Безпека інтернету.
1.Інтернет - це всесвітня мережа, у якій є багато цікавого. Перегляньте презентацію та розкажіть, для чого люди використовують інтернет.  І щоб перебування в мережі було комфортним, потрібно дотримуватися певних правил.https://vseosvita.ua/library/prezentacia-dla-ucniv-2-klasu-na-temu-bezpeka-v-interneti-107122.html

2. Чи користуєтеся ви інтернетом? Прочитайте завдання 3 ( с.25). Поясніть, чи є безпечною поведінка дітей?

3. Обговоріть з батьками, що робити в наведених ситуаціях. Завдання 4 (с.25).

25.01.23

Тема. Навіщо потрібні музеї

Музе́й (від дав.-гр. τὸ Μουσεῖον — «дім Муз») — культурно-освітній та науково-дослідний заклад, призначений для вивчення, збереження та використання пам'яток природи, матеріальної і духовної культури, прилучення громадян до надбань національної і світової історико-культурної спадщини. Щороку 18 травня святкується Міжнародний день музеїв, у який у деяких країнах проводиться Ніч музеїв.

Основними напрямами музейної діяльності є культурно-освітня, науково-дослідна, інформаційна діяльність, комплектування музейних зібрань, експозиційна, фондова, видавнича, реставраційна, пам'яткоохоронна робота. Музеї є юридичними особами, крім тих, що створюються і діють при підприємствахустановахорганізаціяхнавчальних закладах.За своїм профілем музеї поділяються на такі види:

1. Перегляньте навчальне відео.: https://www.youtube.com/watch?v=qmK6H_fPBf8
2. Опишіть, що відбувається на кожному малюнку. Доберіть назви до малюнків. (с. 20)
3. Прочитайте правила поведінки в музеї.(с. 21)
3. Намалюйте знаки, які допоможуть запам`ятати правила поводження в музеї.

24.01.23.
Тема. Позакласне читання. Бути людиною

Гра «Віднови вислови»

— Розділіть на окремі слова. Прочитайте вислови.

✵ НАВСЕДИВЛЮСЯВЛАСНИМИОЧИМА.

✵ МИПРАЦЮЛЮБИМОЩОВТВОРЧІСТЬПЕРЕЙШЛА.

✵ ЯЛЮБЛЮКОЛИЄВДОМІДІТИ

ІКОЛИВНОЧІВОНИСМІЮТЬСЯ.

— Хто автор цих рядків?

— Поясніть ці вислови.

— Поясніть, як ви зрозуміли напис на дошці.

— Про що це свідчить? (Це свідчить про багатогранність його таланту.)

Прочитайте вірш М. Рильського «Синові».

— Яким ви уявляєте маленького хлопчика, майбутнього поета?

— Чим зворушив вас цей вірш?

— Між ким ведеться розмова у вірші? 

— Що відповів син? 

Стати лікарем, вчителем, інженером можна за 5 років. А щоб стати людиною, необхідно вчитися усе життя. Для того, щоб вважати себе справжньою людиною, ми повинні мати такі якості як милосердя, доброту, чесність, вміння співчувати. Усі батьки прагнуть виростити своїх дітей справжніми людьми, яких усі поважають, шанують, люблять. Сенс людського життя проявити найповніше своє покликання і залишити після себе помітний слід на землі.— Продовжте речення: «Бути людиною — це означає…».

     Цікаво знати.

✵ Вулицю, на якій жив і працював Максим Рильський у місті Києві, названо на його честь.

✵ 3 1972 року в Україні засновано щорічну премію імені Максима Рильського за кращий переклад українською мовою творів світової літератури.

 Домашнє завдання.

Навчитись виразно читати вірш. Скласти усний твір-роздум «Ким ти хочеш бути…».




20.01.23

Тема. Цінна інформація

n         Коли ви приходите в магазин, ви бачите, що більшість продуктів харчування упаковані. Навіщо потрібне упакування? (для того, щоб перевозити, зберігати продукти; щоб розмістити там корисну інформацію, щоб привабити покупця…)

1.           Завдання 1 підручника( с.15)  Розгляньте малюнки. Упакування яких продуктів зображено? Заповніть таблицю (можна усно). Коли виготовлено продукти? Ознайомлення із записом дати.

11.12. 2019

11

12

2019

Число місяця

Місяць по порядку в році.

12-й місяць -- грудень

рік

Поясніть  запис дати: 11.10.2020, 09.01.2019, 30.01.2020.

 Який термін придатності продуктів, упакування яких зображено? (до якого числа потрібно вжити?) Як потрібно зберігати ці продукти?

2.    Завдання 2 підручника.

(Що сказала мама? Завтра, 30 січня (30.01.2020) минає термін придатності. Ми не з’їмо за один день 6 йогуртів.)

3.    Завдання 3 підручника.

(Якщо не звернути увагу на інформацію на упаковці – зїсти продукт, термін придвтності якого минув, -- можна отруїтися.)

4.    Завдання 4 підручника.

(У повідомленні жодного факту. Можливо, товар справді закінчується, але покупець не може цього перевірити.)

5.    Завдання 5. Прочитайте, як потрібно зберігати вівсяні пластівці. Чи виконано ці умови?

Так чому інформація на упакуванні є цінною?

 

18.01.23

Тема. Готуємося купувати одяг і взуття

    Ви ще не купуєте самі взуття і одяг, але батьки зважають на вашу думку. І ви маєте знати, які вимоги висувати до взуття чи одягу, щоб не орієнтуватися тільки на «подобається/не подобається»

1)   Складіть список одягу і взуття (напр.: красиве, легке, не промокає, тепле, міцне, якісне….)

2)    Намалюйте схему або таблицю, щоб презентувати результати;

Прочитайте текст.

Дайте відповідь на запитання:

 Наведіть приклади натуральних матеріалів.

 З чого їх виготовляють? Які їхні властивості?

  З чого виготовляють штучні матеріали? 

 Які їхні переваги? 

  Завдання 2 підручника. Розгляньте  малюнок.  (Що змінилося сьогодні? Дещо залишилося те саме – вирощування, стрижка овець; виготовлення ниток – здебільшого на фабриках; виготовлення плетених речей – вручну і на фабриках). Розкажіть, як ви доглядаєте за своїм одягом.

18.01.23

Тема. Ви – автор. Плагіат.

1. Перегляньте навчальне відео.https://www.youtube.com/watch?v=MCJzYHKM5JY

2. Прочитайте, що таке плагіат (с. 17). Авторське право має спеціальний знак-


3. Визначте, на яку річ ви маєте авторське право. Завдання 1.

 Перегляньте відео " Тимур та авторське право".https://www.youtube.com/watch?v=_epQ9ut1cns

21.12.22

 Тема. Друкування файлу. Завершення роботи комп`ютера.

1. Як роздруковувати файл? https://www.youtube.com/watch?v=QqctGzT-ACU

2. Практична робота. Відкрийте файл, який треба роздрукувати, перегляньте і роздрукуйте його за схемою поданою в підручнику (с.108).

3. Щоб завершити роботу, натисніть кнопку Пуск , а потім виберіть пункт Живлення > Завершити роботу.https://www.youtube.com/watch?v=qjAw8aDgIC4

20.12.22

Тема. В. Конопелець " Якого кольору сніг". В. Паронова " Прихід зими".

1. Розчитування:https://www.youtube.com/watch?v=ruMA8p1cQIs

2. Прочитайте вірш В. Конопелець " Якого кольору сніг"9 (с. 136-137)

- Про що автор розповів у вірші?

- Чи доводилося вам бачити різнокольоровий сніг?

- З ким автор порівнює сніг?

3. Прочитайте оповідання В. Паронової  " Прихід зими".

- Який  настрій викликало оповідання у вас? Чим приваблює зима людей?

- Якою ви уявляєте сніжинку?

- З якими творами ви працювали сьогодні на уроці? Які з них більше до вподоби? 

4. Спробуйте стисло переказати текст.

19.12.22

Тема. Спільноти тварин.

  -Чи є спільноти у тварин? Так, є. Тварини разом у спільнотах мандрують, їдять, сплять, захищаються. 

    Кожна особина у спільноті відіграє певну роль.  Хтось робітник, а хтось - королева.      Об`єднуються у спільноти і представники різних видів. Цікаві факти про різні спільноти можна дізнатися з відео: https://www.youtube.com/watch?v=NPLjy8ND_Us

1. Опрацюйте текст підручника с. 102. Дайте відповіді на запитання .

2. Прочитайте текст " Лісова бувальщина". Доведіть або спростуйте думку: " Синиці взимку мандрують по лісах, парках, садках. Отже, вони- перелітні птахи". Довідка-підказка https://www.google.com/search?client=opera&q=відео+про+синичку+для+дітей&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:17fc7836,vid:tlaI7dqt1SY

3. Пройдіть тест: https://naurok.com.ua/test/spilnoti-tvarin-1894261.html

4. Підготуйте повідомлення про одну із спільнот тварин.

15.12.22

Тема. Зимові мотиви

Анімалісти́чний жанр, анімалі́стика (лат. animalis — «тварина») — різновид образотворчого мистецтва, зображення тварин у живописі, скульптурі, графіці.

1. Розгляньте репродукції картин.(с.62) Визнач композиційний центр кожної картини.

Художник- анімаліст звертає особливу увагу на деталі в зовнішньому вигляді тварини, її поведінку, середовище, в якому вона проживає.

2. Намалюй за зразком чи власним задумом зайчика- вуханчика.



15.12.22

Тема. Віднімання двоцифрових чисел виду 50-37

1. Каліграфічна хвилина. Прописати цифру 1.

2.Усний рахунок. Завдання 1 (с.64)

3 .Спосіб віднімання чисел 50-37 https://www.youtube.com/watch?v=E9MKSUAzUVM

4. Приклади 3.

5. Порівняйте. Завдання 5.

1м *1 см   1 дм* 1 см    1 см * 1 м

2 дм* 2 см   1м* Здм       1 дм *10 см

6. Задача 6.


14.12.22

Тема. Друкування файлу. Завершення роботи ком`ютера.

1. Як роздруковувати файл? https://www.youtube.com/watch?v=QqctGzT-ACU

2. Практична робота. Відкрийте файл, який треба роздрукувати, перегляньте і роздрукуйте його за схемою поданою в підручнику (с.108).

3. Щоб завершити роботу, натисніть кнопку Пуск , а потім виберіть пункт Живлення > Завершити роботу.https://www.youtube.com/watch?v=qjAw8aDgIC4

14.12.22

Тема. Діагностична робота. Спільнота

1. Пригадай, що таке спільнота. 

а) Кілька людей, які поруч.

б)Група людей, які випадково об'єдналися, щоб зробити разом певну справу.

в)Група людей, яких об'єднують спільні прагнення та цілі.

2. Чи може людина належати одразу до кількох спільнот? 

а)Звісно, може.

б)Такого не може бути!

в)Не знаю.

3. До яких спільнот ти належиш?

а)Клас

б)Уболівальники спортивної команди

в)Громадяни України

г)Родина

д)Гурток

е)Спортивна команда

є)Танцювальний ансамбль

4. До яких спільнот належать усі твої однокласники? 

а)Клас

 б)Уболівальники спортивної команди

 в)Громадяни України

 г)Гурток

 д)Спортивна команда

 е)Танцювальний ансамбль

є) Група підтримки

 5. Як члени спільноти мають ставитися одне до одного? 

а)Не звертати уваги одне на одного

б) Поважати

в) Допомагати

г) Усе робити разом

 д)Радитися

е) Виправляти помилки

 є)Підтримувати

 6. Чи помітив/помітила ти, що вже прийшла зима? Що саме змінилося?

а)Стало холодно

б) Не видно комах

 в)Листя пожовтіло

г) Дощить

 д)У повітрі вже кружляють сніжинки

 е)Люди по вдягали пухові курточки

7. Чи часто ти проводиш час із друзями? 

а)Щодня граємося разом або щось обговорюємо.

 б)У вільний час ми збираємося разом.

 в)Іноді ми разом робимо щось цікаве.

г) Мені не подобаються гучні компанії.

8. Аня запропонувала прикрасити ялинку. Склади вирази, результатом обчислення, яких є число 7. 



13.12.22

Тема. Чому миші, коти і собаки між собою не мирять ( чеська казка)

1. Прослухайте каку: https://www.youtube.com/watch?v=kAZ-DMAZXhs

2. Прочитайте казку у підручникус. 112-113

3. Пройдіть тести. https://naurok.com.ua/test/kazka-chomu-mish

13.12.22

Тема. Спільноти тварин

1.Знайомтесь, спільноти тварин. 


https://www.youtube.com/watch?v=NPLjy8ND_Us

2. Які спільноти тварин вам доводилося спостерігати?

3. Прочитайте текст с.102-103, дайте відповіді на питання.

4. Підготуйте повідомлення про одну зі спільнот тварин. 

12.12.22

Тема. Небезпеки у спільноті

Що робити , якщо над вами знущаються?
1. Пам`ятайте, ніхто не має права вас ображати.
2. Не показуйте своїх почуттів перед кривдником.
3. Спробуйте перевести розмову на жарт.
4. Дійте впевнено.
5. Ідіть геть з місця де вас ображають.
6. Не хотіть самі по небезпечним місцях.
7. Не  замикайтеся в собі, не стримуйте образу.
8. Ставайте на захист ображених.

Перегляньте навчальне відео: https://www.youtube.com/watch?v=s6IvvTXK4NY

09.12.22
Тема. Зимові мотиви.

1. Яка музика створює вам зимовий настрій? Можливо ця?  https://www.youtube.com/watch?v=7N5hg1GhuMc

2. На якому музичному інструменті виконано цей твір? Так, це рояль. Рояль- клавішно-ударний інструмент, різновид фортепіано.

3.  Розучіть пісню про зиму В. Лисенка " Зимонька -зима" ( с. 61) .https://www.youtube.com/watch?v=pA6f2s1dBic. Зіграйте музичний супровід до пісні.

09.12.22

Тема.  Як залагодити конфлікт

1. Що таке конфлікт?  Де виникають конфлікти? Як залагодити конфлікт.

https://www.youtube.com/watch?v=ty9CtMb__cY

2. Як уникнути конфлікту?https://www.youtube.com/watch?v=CF-SmPWiQFk

3. Прочитайте  текст  в підручнику "Не варто мовчати" с. 98-99. Дайте відповді на питання.

08.12.22

Тема. " Парк" Аплікація з використанням ниток

Вчимося робити з ниток справжню зимову красуню.

Необхідні матеріали:

Картон блакитний,  

Нитки: зелені

Клей ПВА

Ножиці
Пензлик
Серветка
Простий олівець

Покроковий процес виконання роботи:

1. Для нашої роботи нам потрібен щільний кольоровий картон, їм краще всього працювати, клеїться він добре і не розмокає від клею.  Малюємо олівцем основу аплікації -  пухнасту ялинку.

2. Зелені нитки нарізаємо дрібненько, вирізаємо різнокольорові кружечки для гірлянди.

3. Ялинку змащуємо клеємі зверху посипаємо ниточками.

4. Далі  кружечки,  змащуємо клеєм і приклеює на нашу ялинку у вигляді гірлянди.

5. І ось наша новорічна ялинка у всій красі.


6. Якщо об`єднати разом наші ялиночки одержемо " Парк".

02.12.22

Тема. Композиція твору.

1. Виконання поспівки "Зайчику де ти бував":https://www.youtube.com/watch?v=1uhJIaP8HOc

2.Робота з підручником с.56-57 Х-ка твору за поданими словами.

Створити музичний супровід до пісні А.Житкевич " Семеро гномів". https://www.youtube.com/watch?v=ct2nH1qTNGw

3. Знайомтесь! Ксилофонт-ударний музичний інструмент.  Спробуй підібрати мелодію на кселофонді до пісні  " Два веселі гуси".



02.12.22

Тема. Спільнота.

1. Перегляньте навчальне відео:https://www.youtube.com/watch?v=R0JV7kDrjo0

2. Розгляньте малюнок, до яких спільнот належать ці люди?

3. Прочитайте текст на с. 80. Виберіть одну спільноту і спробуйте розповісти про неї.

Д.з. Створіть схему " До яких спільнот я належу"


16.11.22

Тема. Графічні документи

1. Знайомство з прогрмою Paiht:https://www.youtube.com/watch?v=jGWznSZhnYc

2. Практичне завдання: с. 78,  намалювати криву лінію, пряму, вгору, вбік.

3. Зберегти файл.


16.11.22

Тема. Кого годують кущі

1. Чим кущі відрізняються від дерев?

Дерево має одне міцне товсте дерев'янисте стебло. Його називають стовбуром. Кущ має кілька стебел. Вони міцні, дерев'янисті, але значно тонші, ніж у дерев.

https://www.youtube.com/watch?v=Hl5QVHOCCck

2. Кого годують кущі:https://www.youtube.com/watch?v=yftqpjH-qyE

3. Прочитайте текст на с. 74-75, опишіть чорного дрозда і самку чорного дрозда.

4. Підготуйте повідомлення про один із кущів нашої місцевості.



09.11.22

Тема. Звукові та відеофайли

1. Перегляньте навчальне відео.https://www.youtube.com/watch?v=NWT4AsIQIZw

2. Опрацюйте текст підручника с.68

3. Практичне завдання: створіть аудіозапис виконання вірша чи пісні.



03.11.22 Математика

Тема. Повторення вивченого протягом тижня

На урок заходимо за посиланням: 

https://meet.google.com/iai-vbnq-suh


02.11.22

Тема. Вікна та дії з ними

1. Прочитати матеріал підручника " Вікна та дії з ними" (с. 58).

2. Переглянути презентацію " Вікна програм"  .https://naurok.com.ua/prezentaciya-vikna-program-2-klas-54743.html

3. Потренуйтеся згортати вікно програми і змінювати його розмір.


18.10.22 

Тема. Грунт                                                                                                                                       1.Повторити тему "Грунт" с. 48-49

 2. Переглянути навчальне відео з зупинками, відповідаючи на питання : 

    1. Що таке грунт?                                                                                                                     

    2. Склад грунту.                                                                                                                   

    3. Значення грунту.                                                                                                               

    4. Кількість грунтів в Україні.                                                                                                    https://www.youtube.com/watch?v=3RtQO_GAswY

3.Практична робота. Дослідіть склад грунту своєї місцевості. 

17.10.22

Тема. Грунт

1. Прочитайте текст. Спробуйте дати відповіді на запитання.

2. Перегляньте навчальне відео.https://www.youtube.com/watch?v=_ldShp1NiRI

3. Складіть схему. "Склад грунту".

4. Практична робота. Дослідіть склад грунту ( с.49)

14.10.22

Тема. Знаки небезпеки. Небезпечні предмети.

1. Небезпечні предмети та знахідки.

https://www.youtube.com/watch?v=W8ZH-wkajW4

2. Як поводитися при виявленні небезпечних предметів.https://www.youtube.com/watch?v=DmtnGFlEgwo

3. Разом з дорослими скласти список телефонів, які можуть знадобитися в небезпечній ситуації,  або налаштуйте на телефоні клавішу " швидкий виклик".

12.10.22

Тема. Робочий стіл.

1. Перегляньте навчальне відео. https://www.youtube.com/watch?v=APdfR7jXges

2. Прочитайте матеріал підручника с.42.

3. Практична робота. Випробуйте комбінації клавіші  Shift з цифрами у цифровому ряду клавіатури.

12.10.22

Тема. Як виміряти погоду?

1. Перегляньте навчальне відео. https://www.youtube.com/watch?v=OgA6xu7dnYE

2. Прочитайте матеріал підручника с. 46-47.

3. Практична робота. Поспостерігайте за небом протягом години . Результати зафіксуйте  ( сфотографуйте, описуйте, замальовуйте). Як змінилася температура і чому?

10.10.22 

Тема. Що таке погода і навіщо нам її знати. 

Пригадайте, чи однакова температура повітря впродовж дня. Які прилади використовують для визначення температури повітря?

d

 Прочитай народну мудрість. Як ти її розумієш?

Трапляється такий год, що на день по сім погод.

Люди давно помітили, що погода дуже мінлива. Ранком світить сонечко, по обіді може зірватися сильний вітер, а на вечір - випасти густий дощ.

Для кожної пори року характерна своя погода.

Погода - це стан нижнього шару повітря у даній місцевості та у даний час.

Людей, які вивчають погоду, називають синоптиками. Вони спостерігають за температурою повітря, напрямком і силою вітру, наявністю чи відсутністю опадів, хмарністю неба.



image80 Розглянь схему. Назви, що входить до складу погоди.

adimage81

 

Щоб планувати польові роботи, відпочинок, забезпечити нормальну роботу літаків, кораблів, людям потрібно було навчитися завбачати погоду - складати прогноз.

Протягом багатьох століть люди спостерігали за навколишнім світом: подіями, тваринами, рослинами і природними явищами. Народ помічав і запам’ятовував усе, що вказувало на зміну погоди. Так з’явилися народні прикмети.

На будь-який час року існують свої народні прикмети щодо погоди. Знаючи їх, можна визначити, якою буде зима, весна, літо й осінь.

Осінні народні прикмети про погоду допомагають визначити час збору врожаю та заготівлі сіна. Вони говорять нам про те, якою буде майбутня зима.


image80 Ознайомся з осінніми народними прикметами. Які з них тобі доводилося чути від бабусі, дідуся, батьків? Можливо деякі з них ти сам спостерігав. Назви їх.

У холодний день качки не відлітають з води, то тепла погода протримається ще довго.

Багато ягід - зима буде сувора.

image116 Які ще народні прикмети осені ти знаєш? Розкажи про них.

Тепер для прогнозу погоди використовують сучасну техніку, комп’ютери, спеціально обладнані кораблі в морі, запускають супутники в космос.


Перевір себе

1. Що таке погода? Назви її складові.

2. Для чого людям потрібно передбачати погоду? Що називають прогнозом погоди?

3. Чи користуються прогнозом погоди члени твоєї родини? З якою метою?

4. Назви народні прикмети передбачення погоди восени у своїй місцевості:

А) хорошої погоди;

Б) негоди.

image84 Дізнайся, як реагують на зміну погоди тварини. Проведи спостереження за деякими з них і перевір. Розкажи про це своїм однокласникам.

image84 Перевір прикмету.

Журавлі полетять на Микити (28 вересня) - на Покрови (14 жовтня) буде мороз, коли не полетять - зима настане пізніше.


Для допитливих

Зміну погоди можна визначити і за поведінкою акваріумних рибок. Якщо вони плавають біля самої поверхні води, очікується негода. А якщо вони риються на дні в піску - буде гарна погода.


Пасічники знають: бджоли не летять у поле на негоду. Адже багато квіток перед дощем закриваються, тож нектару бджолі не набрати.

 

05.10.22.

Тема. Ходімо до бібліотеки. Навіщо потрібні бібліотеки.  Віртуальна екскурсія до бібліотеки.

1.  Екскурсія до національної бібліотеки для дітей.

 https://www.youtube.com/watch?v=ZBzrM6hgr7I

2. Віртуальна екскурсія найкрасивішими бібліотеками світу

https://www.youtube.com/watch?v=8g19-yOCFPg

05.10.22

Тема. Сприймання людиною інформації. Властивості інформації

1 Види та властивості  інформації. https://naurok.com.ua/uploads/files/146690/54828/58719_images/1.jpg

2. Практична робота . Гра " Стрільці по яблуках"



08.09.22

Математика

Тема. Додавання і віднімання чисел частинами

1. Переглянути навчальне відео: https://www.youtube.com/watch?v=xa7VQ5sE5ss

2. Виконати приклади №1,2,3. (с.12)

3. Задачі 5,6.


07.09.22 Інформатика

Тема. Поняття про інформацію та інформатику.

Вітаю. Переходимо за посиланням.

http://lessonsinformatic.zzz.com.ua/2/0a6gc94eju/index.html


06.09.22

Вітаю! Урок читання.

Тема. В. Сухомлинський. Чорнобривці.

1. Поки ви не знаєте, яке саме оповідання ви будете читати. Про це дізнаєтесь , коли будете складати передбачення за допомогою ключових слів:осінній вечір, пішли до саду, зібрала жменьку, посіяли насіння, красиві чорнобривці, вічно живе краса, життя для щастя.

Прослухайте аудіозапис:https://www.youtube.com/watch?v=EwGBz9T-u4A

-Чиї прогнози справдилися?

2. Читання тексту . 

-       Чому автор описав  цю пору року?

-       Чому обрав дійовими особами бабусю та онука?

-       Чи є у тексті ще дійові особи?

-       Чому  в оповіданні  мова йдеться про чорнобривці?

-       Чому вони навесні виросли кращі, ніж  восени?

-       У чому  В. О. Сухомлинський бачив сенс життя?

-       Чи цінував він свій рід, свою родину, рідню?

-       Як ставиться до квітів автор?

3 .Вибіркове читання

-       Який уривок допомагає відповісти на питання онука та зрозуміти «для чого людина живе на світі?»

« 4. Складання сенкану. Наприклад;

Чорнобривці.

Прекрасні, цілющі.

Лікують, дивують, нагадують.

Символ синівської сили, краси, святості, чистоти, добра.

Квітка-символ України.

Д.з. с. 14-15, читати, відповідати на питання; знайти дегенду про чорнобривці.

06.09.22

Тема. Навіщо чистити зуби

 1.- Які дії виконує людина зранку? 

    - Як це впливає на її настрій/здоров’я/ самопочуття?

    - Що необхідно робити зранку, щоб бути здоровим? 

 2. Робота з підручником, с. 10.  Читання тексту, розглядання малюнків, відповідь на питання 

 3.  Гра – «Усмішка» Здорові зуби – гарна посмішка. 

 4. Робота з інтерактивною дошкою або смартфоном  Завдання: вибрати, що корисно, а що шкідливо для зубів.

https://learningapps.org/display?v=pir8j93i219

5. Гра-імітація рухів чищення зубів.

   Д.з. Створення малюнку «Щоб зуби були здоровими…» 

05.09.22

    Всім гарного дня!

    Тема. Скінчилися канікули. Режим дня.

1. Бліц- вікторина "Заочна подорож до літа"

2. Гра " Гронування"

-Які асоціації виникають у вас, коли чуєте словосполучення" Літні канікули?"

3. Робота над літературним твором А.Костецький " Літні канікули"

4. Складання режиму дня за зразком.  https://www.youtube.com/watch?v=h6PEZw4LMPk

Д.з. Скласти свій власний режим дня.


 01.09.22


Немає коментарів:

Дописати коментар