Онлайн-уроки будуть проводитись на платформі GOOGLE MEET за посиланням: https://meet.google.com/iai-vbnq-suh
Виконати тестове завдання
https://naurok.com.ua/test/pidsumkova-diagnostichna-robota-za-rik-ukra-nska-mova-525423.

- Про які дерева йдеться у вірші?
- Чому, на твою думку, авторка назвала вірш «Наші дерева»? Що нового ти довідався/довідалася, прочитавши вірш?
* Пошукай, з ким авторка порівнює калину. Підготуйся виразно прочитати ці рядки вірша.
** Яке з дерев є чарівником лісу? Розкажи, що ти знаєш про це дерево. А що і як розповіла про нього авторка? Прочитай.
-Відгадай,
який об`єкт зайвий і яка властивість у ньому змінилася?
Танграм —старовинна китайська головоломка. Квадрат розрізали на сім плоских фігур, якіскладають для отримання більшскладної фігури. В кожного з вас на столі є танграм.
Спробуйте скласти свої фігури.


1 = МРозгляньте схему.
Заголовок | повідомляє, про що буде розповідатися в тексті |
Тема | про що/кого розповідається в тексті |
Основна думка | що хотів сказати автор |
- Діти, ви знаєте, що таке текст, як пов'язані речення в тексті, які засоби зв'язності речень у тексті. На уроках української мови, читання ми часто працюємо з заголовком тексту, його темою, визначаємо головну думку. Кожне з цих понять виконує свою функцію (роботу) в тексті. Яку? Вам підкаже схема та відео :https://www.youtube.com/watch?v=foM7YYOqjk4
- Яку «роботу» виконує заголовок у тексті?
-Як визначити тему тексту, основну думку?
-Складіть текст-розповідь за малюнком і опорними словами (Вправа 7, с.64).
-Розгляньте малюнок. Прочитайте слова для довідки. Чи здогадалися ви, про що треба скласти розповідь. Який заголовок доберете? Про що ви розповісте в зачині, основній частині, кінцівці тексту? Якою темою будуть об'єднані речення у вашому тексті? Яку основну думку висловите?
Запишіть складений текст-розповідь. Перевірте написане.
«Світ
– це книга. І хто не подорожував по ньому – прочитав в ній лише одну сторінку».
Августин Аврелій
- Подорож – це завжди відкриття. Подорожуючи, ми відкриваємо для себе світ, а себе – світові. Тільки вирушивши у подорож, ми можемо побачити на власні очі далекі країни та міста, про які так багато чули або читали. Подорожуючи, ми пізнаємо себе. Хтось, залишаючи свій рідний дім, повернувшись, скаже, що в дома краще. А для когось подорож відкриває шлях до кращих змін. Подорожуючи, ми починаємо дивитися на речі по-новому, більше цінувати те, що залишили вдома. Подорож – це завжди яскраві враження, незабутні моменти життя, веселі спогади і безцінний досвід.
- Куди подорожували ви?
- Що нового дізналися для себе?
- Хто хоче розповісти про свою подорож?
Перегляньте відео про Україну
https://www.youtube.com/watch?v=oRqV7eT9Y_w
Прочитайте текст (с.84) "Навіщо люди подорожують".
-Чому люди подорожують? Запишіть якомога більше причин.
Д.з. Знайдіть на карті всі згадані географічні назви. Підготуйте розповіді про визначних мандрівників.
12.04.23
Правила поведінки за комп’ютером;
1) Готуючись до роботи з комп’ютером, наведи лад на столі. Відчини квартирку, щоб приміщення добре провітрилось. Перевір, чи достатньо освітлена кімната.
2) Сядь зручно: вирівняй спину, ноги постав на підлогу. Місце клавіатури на столі, на рівні ліктів, не тримай її на колінах. Нічого не клади на клавіатуру, не став на неї лікті.
3) Оберігай комп’ютер від води. Не став сам і не дозволяй нікому будь-що ставити на монітор. Слідкуй, щоб вода не потрапила на клавіатуру.
4) Не залишай тварин без нагляду там, де знаходиться комп’ютер. Це небезпечно для нього і для твоїх домашніх улюбленців.
5) Пилюка та бруд – ворог електронної техніки! Тримай комп’ютер в чистоті. Не торкатися пальцями екрана. Не їж за комп’ютерним столом. Час від часу протирай монітор (вимкнений) і клавіатуру м’якою ганчіркою.
6) Працюй за комп’ютером не довше 15хв. Після 7-8хв. роботи зроби перерву, розімнися. Виконай вправи, які дають відпочити очам. Ніколи не засиджуйся допізна за комп’ютером.
- Вам сподобалось грати? А що вам більше сподобалось – командувати чи бути «роботом»?
- Діти, сьогодні на уроці ми вдосконалимо наші вміння складати алгоритми. На минулому уроці ми складали алгоритми і сьогодні ми складемо алгоритм «Посади дерево» разом, а потім кожен складе самостійно алгоритм.
- Діти, уявіть що ви саджаєте дерево. Ви ж пам’ятаєте, що всі команди повинні бути чіткими й точними. Алгоритм «Посади дерево» виконується від вашого ім’я . Зрозуміло? Давайте спробуємо, я починаю, а ви продовжуєте, а якщо щось невірно то виправляєте.
- Я беру в руки…(лопату).
- Беру саджанець і саджаю…(ні, викапую ямку).
- Саджаю лопату…( ні, саджаю саджанець).
- Засипаю ямку.
- Ставлю лопату й лійку на місце…(ні, беру лійку і поливаю саджанець).
- Стоп.
Ми склали алгоритм.
Релаксація.
Вправи для рук.
Витягнути праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вверх і вниз. Повторити 5 разів.
Вправи для очей.
В середньому темпі зроби 3-4 кругових рухів праворуч, а потім ліворуч. Послабивши м'язи очей подивитись вдалечінь на рахунок 1-6 (повторити 2 рази).
- - А зараз самостійно складіть алгоритм приготування картоплі. Запишіть його в програмі Word.
Виконання завдань з рубрики «Перевір себе».
1. Як називається розділ, який познайомив тебе з легендами?
2. Про що розповідається в «Легенді про Україну»?
3. Дванадцятьма мовами вміли говорити:
А запорожці;
Б турки.
Слова: «Мисливець не тікає від дичини, а полює на неї» належить:
А старцеві;
Б князеві.
4. Про незгоду поміж квітами йдеться в легенді.
А «Богатирі»;
Б Краса й здоров'я - цілий рік.
- Кожна команда має бути зрозумілою виконавцю.
- Алгоритм не повинен містити команд, із якими виконавець не зможе впоратися.
- Команди мають бути складені у правильній послідовності.
Трамвай 1913 рік
Автобус 1932 рік
Складіть коротеньку розповідь, яким би було наше життя без транспорту.?
22.03.23
Гра «Зберись до школи»
– Розташуйте картки (дії) у потрібному порядку відповідно до того, які дії ви виконуєте, збираючись до школи.https://learningapps.org/display?v=px743df1v22
– Діти, на уроках української мови ви вивчали різні види речень.
– Пригадайте, будь ласка, якими є дані речення за метою висловлювання?
1. Сьогодні холодно. Розповідне (передає повідомлення).
2. Сьогодні холодно? Питальне (передає запитання).
3. Одягайся тепліше! Спонукальне (виражає спонукання до дії).
– Сьогоднішній урок інформатики буде присвячено спонукальним реченням. Так, це досить несподівано вивчати спонукальні речення на уроці інформатики, але спонукальні речення відіграють важливу роль не лише у темі, яку ми вивчатимемо протягом шести наступних уроків, а і в нашому житті. Вони змушують нас виконувати певні дії.
Гра «Так чи ні»
– Поміркуй, які з перелічених дій може виконати комп’ютер. Я буду називати дію, а ви відповідайте так чи ні:
набути знання, чого-небудь
навчитися;
запам’ятати інформацію;
захотіти;
виконати дії за планом;
стомитися;
зробити висновки з фактів.
– Описання програм для комп’ютерів, які складають люди, можуть бути настільки досконалими, що іноді здається, начебто комп’ютер багато чого знає, розуміє й навіть може думати.
– На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися складати команди для комп’ютерного виконавця, вивчаючи в такий спосіб можливості комп’ютера. Ми ознайомимось з новою дещо незвичною ще для вас комп’ютерною програмою Скретч та комп’ютерним виконавцем Рудим котом. Тема нашого уроку — «Команди і виконавці».
– Комп’ютер — теж виконавець. Він виконує команди, які ти йому подаєш.
Наприклад:
Ø Запустити програму.
Ø Записати текст на диск.
Ø Згорнути вікно програми.
Ø Розгорнути вікно на весь екран.
Ø Завершити роботу програми.
– Кожен виконавець має свої команди і може виконувати тільки їх. Команди, які може виконати виконавець, складають систему командцього виконавця.
– Сьогодні ви почнете працювати з комп’ютерним виконавцем. Це — Рудий кіт. Він може рухатися, малювати, говорити та змінювати зовнішній вигляд.
– На Робочому столі комп’ютера ви можете знайти значок програми Scratch. Сьогодні ми навчимо Рудого кота говорити. Для цього слід виконати такі дії.
1. Запусти на виконання програму Scratch. Для цього знайди на Робочому столі значок цієї програми і двічі клацни ліву кнопку миші.
2. Вибери у лівій частині вікна кнопку «Події».
3. Перетягни команду «Коли натиснуто» у центральну частину вікна.
4. Вибери у лівій частині вікна кнопку Вигляд.
5. Перетягни команду говорити впродовж у центральну частину вікна.
6. Запусти команду на виконання — підведи до команди вказівник і клацни ліву кнопку миші. Поспостерігай за поведінкою Рудого кота.
5. Зміни у команді говорити впродовж слово «Привіт!» на «Добрий день!»
6. Запусти команду на виконання.
7. Перетягни наступну команду говорити впродовж у центральну частину та приєднай її до попередньої.
8. Зміни у команді говорити впродовж слово «Привіт!» на текст «Я — Рудий кіт! Радий нашому знайомству».
9. Запусти групу команд на виконання — підведи до будь-якої команди вказівник і двічі клацни ліву кнопку миші.15.03.23
14.03.23
07.03.23
01.03.23
27.02.23
Історія людства
-- це історія відкриттів, винаходів, знахідок. Все, що насоточує, чим ми
постійно користуємося, хтось колись відкрив, винайшов, побудував, зробив
уперше.
Хтось придумав
стілець, парту, вікно, скло, стіни, олівець – все, до чого ми звикли і не
помічаємо.
Імена більшості
винахідників ми ніколи не дізнаємося. Але, коли ми вчимося, ми щоразу проходимо
шлях першовідкривача й винахідника.
n Розгляньте плакат. Про які винаходи він
нагадує?
n Які із зображених винаходів не
використовуються або мало використовуються сьогодні?
n Чому на плакаті зображено дельфіна і батискаф?
Знайдіть у переліку зліва тему уроку, на якому ми зможемо дізнатися про цей
зв'язок(Людина вчиться у природи).
n Який стосунок до теми місяця «Ідеї, винаходи,
відкриття» має пластикове сміття в океані? (пластик
– це теж винахід, причому дуже корисний; але у винаходу можуть бути і плюси, і
мінуси).
§ Прочитайте назву
теми.
§ Поясніть значення
слів передбачити,
майбутнє;
§ Доберіть антонім
до слова майбутнє (минуле).
§ Як назвати наш
час? (сучасність, теперішнє; саме в цей момент – зараз)
§ Намалюємо лінію
часу-- пряму, яка не має ні початку, ні кінця (краще на дошці в клітинку). Позначимо сьогоднішній день (ставимо
точку, пишемо дату, напр. 1 березня 2020 року). Де на прямій позначення
минулого? А майбутнього?
§ Нехай одна
клітинка – 10 років. Позначимо 2000 рік. Бо саме сьогодні ми будемо перевіряти,
чи справдились передбачення про життя в 2000 році.
|
||||
22.02.23
22.02.23
21.02.23 Тема. ПЧ Поет живе в серцях свого народу
Березень в Україні пов’язаний з іменем Тараса Григоровича Шевченка, з його мудрістю і сильним духом, з його любов’ю до України. Наш Кобзар прожив лише 47 років. 24 з них провів у кріпацтві, 10 років - у тюрмах та на засланні, а решту - під жандармським оком, воював із нестатками, нуждою та самотністю.
Оповідання «Маленьким про великого Тараса» О. Іваненко.
Поки була жива мати Тараса, все-таки якось перебивались. Та от умерла мати, ще молодою, від непосильної праці та нужди. Лишились діти бідолашними сиротами. Не знав батько, що й робити з ними. Старша сестра Катруся ще при матері вийшла заміж і переїхала в інше село.
Оженився батько вдруге на вдові з трьома дітьми. Думав - легше буде, жінка і з дітьми, і в господарстві дасть лад. Та де там! Мачуха трапилась люта, не злюбила дітей, особливо Тараса. Тарас не давав своїх молодших сестричок кривдити, завжди за них заступався. Ну, а мачуха, хто що не нашкодить з її дітей - все на Тараса зверне і Тараса покарає.
Тільки й було радості, коли якось одним літом батько пішов з чумаками і взяв Тараса з собою. А чумаками звались люди, які ходили з України аж у Крим по сіль та рибу. Не було тоді поїздів, їхали чумаки возами, в які запрягали дужих, спокійних волів. Воли йшли поволі, і чумаки, власне, не на возах їхали, а йшли поряд довгим шляхом, степами, полями, понад ріками, озерами аж до Чорного моря
От і Тарас вирушив з батьком у таку «чумачку» - подорож з чумаками. І багато-багато побачив по дорозі.
Побачив він і могутній Дніпро з мальовничими берегами, високі давні могили в широких степах, де трава, вища за людину, гойдалась од вітру, немов хвилі у морі, а вгорі у блакитному небі літали орли.
Минали чумаки зелені гаї, села і міста, і різні люди стрічались їм. То сліпий кобзар сидів, грав на кобзі і співав старовинні пісні-думи, то стрічали вони рекрутів-хлопців, яких забрали в солдати. За ними йшли матері, жінки, плакали, прощались, наче на все життя. Та воно майже так і було, бо в ті часи в солдатах служили двадцять п'ять років.
Бачив Тарас, що скрізь тяжко працюють люди, як і в їхньому селі. Стрічались їм пани в розкішних каретах, на баских годованих конях. Замислювався малий Тарас так само, як удома: чому скрізь одні працюють, поневіряються, а інші тільки гуляють, панують та розкошують?
Та під час подорожі дуже радів Тарас, що йде в батьком, з чумаками, так багато бачить навколо, стільки цікавого чує, а головне, ніхто на нього не гримає, не лає так, як мачуха.
Обіцяв батько і другого року взяти Тараса з собою, коли пан його самого з чумаками пошле.
Та не довелось, бо, як писав Тарас потім, -
...Батько, плачучи з дітьми
(А ми малі були і голі),
Не витерпів лихої долі,
Умер на панщині!..
А ми Розлізлися межи людьми,
Мов мишенята. Я до школи —
Носити воду школярам...
Яку книжку ви самостійно розглядали і читали?
-Про що ви дізналися з прочитаного твору? Де і з ким відбувалося все, що описане у творі?
-Що запам'яталося (схвилювало, здивувало; вразило, принесло радість)? Чи виникло у вас бажання ще більше довідатися про життя Т. Шевченка в дитинстві, юнацькі роки?
-Який твір ви прочитали самостійно? Що ви довідалися про книжку до читання твору? Скористайтеся пам'яткою розгляду книжки і розкажіть все про книжку.
20.02.23
- Сьогодні у нас буде урок-екскурсія. Ми проведемо його віртуально і будемо спостерігати за весняними змінами в навколишньому світі.
- Пригадайте, як називається все, що нас оточує?
- Весна не завжди приходить за календарем. Ми вже відчуваємо подих весни. Які почуття виникають у вас з приходом весни? https://www.google.com/search?client=opera&q=мудра+сова+про+весну&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:8ff0a5f5,vid:8BEkWHUpdmM
- Які зміни відбудуться в неживій природі?
- А як змінилася жива природа?
- А зараз ми об`єднаємося у групи і кожна група буде виконувати своє завдання. На наступному уроці підведемо підсумки.
1 група
1. Знайдіть знайомі вам дерева.
Які зміни з ними сталися з приходом весни? Чому?
2. Скільки ярусів рослин ви
знайшли? Назвіть і покажіть їх.
2 група
1. Поспостерігайте за небом. Як воно змінилося в
порівнянні із зимою? Чому?
2. Знайдіть знайомі вам кущі.
Які зміни з ними сталися?
3 група
1. Поспостерігайте за сонцем. Де воно гріє сильніше: на
відкритому місці або під деревами?
2. Огляньте ґрунт. Твердий він чи м'який? Чому?
4 група
1. Знайдіть знайомі вам трав'янисті рослини. Які зміни з
ними сталися?
2. Уважно огляньте пні, коріння дерев. Спробуйте знайти
комах. Де їх більше: на сонячному боці або в тіні? Чому?
5 група
1. Поспостерігайте, як одягнуті дорослі та діти.
Порівняйте з одягом людей взимку. Зробіть висновки про зміни.
2. Поспостерігайте за птахами. Яких птахів ви не бачили
взимку? Що особливого в їх поведінці?
6 група
1. Визначте, які дерева (листяні чи хвойні) ростуть на вашому подвір'ї. Знайдіть березу. Як ви її пізнали? Який у неї стовбур? Які
листочки?
2. Назвіть квіти, які побачили на квітнику.
14.02.23
- Пролісок.
- Подивіться, які це делікатні,
снігові квіти білосніжно - блакитного кольору. Вони немов прокидаються після
зимового сну, струшуючи з себе снігові пухнасті ліжники.
Тема. Про першу допомогу . |
2. Здоровим бути здОрово !
https://www.youtube.com/watch?v=OuBkMM8lXAI
01.02.23
1. Щоб зміцнити свій організм, потрібно загартовуватися. https://www.youtube.com/watch?v=gu19Jp9GwPE
2. Прочитайте текст " Місяць із бабусею", дайте відповіді на запитання в підручнику (с. 31)
3. Створіть плакат " Праавила загартування".
01.02.23
1. Пошук в інтернеті. Ключові слова. Перегляньте навчальне відео: https://www.youtube.com/watch?v=UDo012mpYm8
30.01.23
1. Відшукайте в лабіринті скоромовку.

2. Прочитайте оповідання В. Сухомлинського «Добре слово».
-Дайте відповіді на запитання словами твору.
Хто автор оповідання? Як він назвав свій твір?
-Хто головний герой твору?
-Що трапилося з дівчинкою? Чим харчувалася Оля, щоб одужати?
-Про кого забули родичі Олі?
-Яке бажання залишилося у серці старенької?
-Що спонукало Олю до одужання?
- Прочитайте прислів'я:
♦ Добре слово краще за цукор і мед.
♦ Весела думка - половина здоров'я.
♦ Без лиха не буває добра.
♦ Немає що дати, але є що сказати.
- Яке з них найточніше виражає головну думку твору?
-Дайте відповіді на запитання, вміщені наприкінці твору.
26.01.23
В Україні історично й офіційно усталеним є тричленне наймування особи: прізвище, ім’я та ім’я по батькові. Кожна складова цієї назви – це не просто набір звуків, а ціла легенда про ваш рід, про ваших пращурів. Хочете переконатися? Спробуємо це довести на прикладі прізвищ.
Якщо зазирнути в історію, то прізвища з’явилися відносно недавно, раніше людина мала лише ім’я. Так, з літописів ми знаємо про княгиню Ольгу, князів Олега, Ігоря, Святослава, дехто мав додаткове ім’я – характеристику на уславлення своїх чеснот: Володимир Великий, Ярослав Мудрий.
Прізвища як офіційна назва з’являються в українських документах XIV – XV ст., їх мали представники тодішньої суспільної верхівки. Купівля і продаж майна, передача її у спадок – ці та інші юридичні дії потребували точності в оформленні документів. Тож лише самого імені стало замало. Так з’явилися спадкові родові прізвища. Основна ж маса населення України здобула прізвища після того, як у 1632 році київський митрополит Петро Могила доручив парафіяльним священикам вести метрики народжених, одружених, померлих.
Звичайно, прізвища дуже різноманітні, але, якщо уважно дослідити, то можна помітити схожі джерела для їх творення. Найчастіше базою для створення таких одиниць слугували імена батьків, найчастіше батька, оскільки саме він був главою родини – Іваненко, Петренко, Сидоренко, Тимошенко, Борисюк. Цікаво, що суфікси -ук (-юк) вказували на старшу дитину в родині, а -енко – на меншу. Від імені матері прізвища утворювалися рідко, переважно тоді, коли жінка залишалась удовою або мала чоловіка, як то кажуть, слова доброго не вартого: Мотренко, Настенко, Химчук, Кулинич…
Існує велика група прізвищ, що вказують на місце проживання та національність його власника: Татарчук, Москаленко, Ляшко, Бойко, Волинець, Загребельний...
Знали про людину і за тією посадою, яку вона обіймала, або ж за справою, якою займалася. Так з’явилися прізвища Боярчук, Вознюк, Гетьман, Пушкар, Солдатенко. Особливо цікавими і пізнавальними є назви, пов’язані з ремеслами. Адже це дає нам корисну інформацію не лише про наших пращурів, а й про розвиток народного господарства в цілому.
От, наприклад, чим займались стельмахи? А бондарі? Ці слова сьогодні виходять з активного словникового запасу української мови, замінюючись сучасними модними назвами професій, але прізвища залишаються. Ось тлумачення найпопулярніших в Україні прізвищ: Бондар – майстер з виготовлення діжок, дерев’яних відер тощо. Гончар – ремісник, що виробляв посуд, кахлі з глини. Стельмах – майстер, що виготовляв та направляв вози, сани. Кушнір – той, хто вичиняв хутро із шкури та шив хутряні вироби. Лимар – ремісник, що виготовляв ремінну збрую. Гармаш – майстер, який виготовляв і обслуговував гармати. Бортник – той, хто займався лісовим бджільництвом. Гутник – майстер, що виробляв посуд та інші речі зі скла.
Деякі прізвища походять і від жартівливих прізвиськ людей за родом діяльності: Дубогризенком називали теслю; Мукосієнком – мельника; Тягнишкірою – шевця; Шклобоєм – скляра; Заплюйсвічкою – паламаря.
Індивідуальні ознаки людини: зріст, вага, тіло, фізичні вади та психологічні риси лягли в основу таких особових найменувань: Малишко, Довженко, Кривоніс, Щербань, Мовчун, Горбатенко, Репетило, Плаксій...
1. Прочитайте текст підручника (с. 22).Як ви розумієте останнє речення?
2. Яке походження має ваше прізвище? Що ви знаєте про своїх предків? Що залишилося на згадку про ваших предків?
25.01.23
2. Чи користуєтеся ви інтернетом? Прочитайте завдання 3 ( с.25). Поясніть, чи є безпечною поведінка дітей?
25.01.23
Музе́й (від дав.-гр. τὸ Μουσεῖον — «дім Муз») — культурно-освітній та науково-дослідний заклад, призначений для вивчення, збереження та використання пам'яток природи, матеріальної і духовної культури, прилучення громадян до надбань національної і світової історико-культурної спадщини. Щороку 18 травня святкується Міжнародний день музеїв, у який у деяких країнах проводиться Ніч музеїв.
Основними напрямами музейної діяльності є культурно-освітня, науково-дослідна, інформаційна діяльність, комплектування музейних зібрань, експозиційна, фондова, видавнича, реставраційна, пам'яткоохоронна робота. Музеї є юридичними особами, крім тих, що створюються і діють при підприємствах, установах, організаціях, навчальних закладах.За своїм профілем музеї поділяються на такі види:
- історичні
- археологічні
- краєзнавчі
- природничі
- літературні
- меморіальні
- мистецькі
- етнографічні
- технічні
- галузеві тощо.
- ретро
Націона́льний музе́й у Льво́ві імені Андре́я Шепти́цького. Науко́во-худо́жній фонд митрополи́та Андре́я Шепти́цького — національний художній музей, одна з найвизначніших в Україні скарбниць пам'яток вітчизняної культури і мистецтва.
Гра «Віднови вислови»
— Розділіть на окремі слова. Прочитайте вислови.
✵ НАВСЕДИВЛЮСЯВЛАСНИМИОЧИМА.
✵ МИПРАЦЮЛЮБИМОЩОВТВОРЧІСТЬПЕРЕЙШЛА.
✵ ЯЛЮБЛЮКОЛИЄВДОМІДІТИ
ІКОЛИВНОЧІВОНИСМІЮТЬСЯ.
— Хто автор цих рядків?
— Поясніть ці вислови.
— Поясніть, як ви зрозуміли напис на дошці.
![]()
— Про що це свідчить? (Це свідчить про багатогранність його таланту.)
Прочитайте вірш М. Рильського «Синові».
— Яким ви уявляєте маленького хлопчика, майбутнього поета?
— Чим зворушив вас цей вірш?
— Між ким ведеться розмова у вірші?
— Що відповів син?
Стати лікарем, вчителем, інженером можна за 5 років. А щоб стати людиною, необхідно вчитися усе життя. Для того, щоб вважати себе справжньою людиною, ми повинні мати такі якості як милосердя, доброту, чесність, вміння співчувати. Усі батьки прагнуть виростити своїх дітей справжніми людьми, яких усі поважають, шанують, люблять. Сенс людського життя проявити найповніше своє покликання і залишити після себе помітний слід на землі.— Продовжте речення: «Бути людиною — це означає…».
Цікаво знати.
✵ Вулицю, на якій жив і працював Максим Рильський у місті Києві, названо на його честь.
✵ 3 1972 року в Україні засновано щорічну премію імені Максима Рильського за кращий переклад українською мовою творів світової літератури.
Домашнє завдання.
Навчитись виразно читати вірш. Скласти усний твір-роздум «Ким ти хочеш бути…».
20.01.23
Тема. Цінна інформація
n Коли ви приходите в магазин, ви бачите, що більшість продуктів харчування упаковані. Навіщо потрібне упакування? (для того, щоб перевозити, зберігати продукти; щоб розмістити там корисну інформацію, щоб привабити покупця…)
1. Завдання 1 підручника( с.15) Розгляньте малюнки. Упакування яких продуктів зображено? Заповніть таблицю (можна усно). Коли виготовлено продукти? Ознайомлення із записом дати.
11.12. 2019
11
12
2019
Число місяця
Місяць по порядку в році.
12-й місяць -- грудень
рік
Поясніть запис дати: 11.10.2020, 09.01.2019, 30.01.2020.
Який термін придатності продуктів, упакування яких зображено? (до якого числа потрібно вжити?) Як потрібно зберігати ці продукти?
2. Завдання 2 підручника.
(Що сказала мама? Завтра, 30 січня (30.01.2020) минає термін придатності. Ми не з’їмо за один день 6 йогуртів.)
3. Завдання 3 підручника.
(Якщо не звернути увагу на інформацію на упаковці – зїсти продукт, термін придвтності якого минув, -- можна отруїтися.)
4. Завдання 4 підручника.
(У повідомленні жодного факту. Можливо, товар справді закінчується, але покупець не може цього перевірити.)
5. Завдання 5. Прочитайте, як потрібно зберігати вівсяні пластівці. Чи виконано ці умови?
Так чому інформація на упакуванні є цінною?
18.01.23
Тема. Готуємося купувати одяг і взуття
Ви ще не купуєте самі взуття і одяг, але батьки зважають на вашу думку. І ви маєте знати, які вимоги висувати до взуття чи одягу, щоб не орієнтуватися тільки на «подобається/не подобається»
1) Складіть список одягу і взуття (напр.: красиве, легке, не промокає, тепле, міцне, якісне….)
2) Намалюйте схему або таблицю, щоб презентувати результати;
Прочитайте текст.
Дайте відповідь на запитання:
Наведіть приклади натуральних матеріалів.
З чого їх виготовляють? Які їхні властивості?
З чого виготовляють штучні матеріали?
Які їхні переваги?
Завдання 2 підручника. Розгляньте малюнок. (Що змінилося сьогодні? Дещо залишилося те саме – вирощування, стрижка овець; виготовлення ниток – здебільшого на фабриках; виготовлення плетених речей – вручну і на фабриках). Розкажіть, як ви доглядаєте за своїм одягом.
18.01.23
Тема. Ви – автор. Плагіат.
1. Перегляньте навчальне відео.https://www.youtube.com/watch?v=MCJzYHKM5JY
2. Прочитайте, що таке плагіат (с. 17). Авторське право має спеціальний знак-
3. Визначте, на яку річ ви маєте авторське право. Завдання 1.
Перегляньте відео " Тимур та авторське право".https://www.youtube.com/watch?v=_epQ9ut1cns
21.12.22
Тема. Друкування файлу. Завершення роботи комп`ютера.
1. Як роздруковувати файл? https://www.youtube.com/watch?v=QqctGzT-ACU
2. Практична робота. Відкрийте файл, який треба роздрукувати, перегляньте і роздрукуйте його за схемою поданою в підручнику (с.108).
3. Щоб завершити роботу, натисніть кнопку Пуск , а потім виберіть пункт Живлення > Завершити роботу.https://www.youtube.com/watch?v=qjAw8aDgIC4
20.12.22
Тема. В. Конопелець " Якого кольору сніг". В. Паронова " Прихід зими".
1. Розчитування:https://www.youtube.com/watch?v=ruMA8p1cQIs
2. Прочитайте вірш В. Конопелець " Якого кольору сніг"9 (с. 136-137)
- Про що автор розповів у вірші?
- Чи доводилося вам бачити різнокольоровий сніг?
- З ким автор порівнює сніг?
3. Прочитайте оповідання В. Паронової " Прихід зими".
- Який настрій викликало оповідання у вас? Чим приваблює зима людей?
- Якою ви уявляєте сніжинку?
- З якими творами ви працювали сьогодні на уроці? Які з них більше до вподоби?
4. Спробуйте стисло переказати текст.
19.12.22
Тема. Спільноти тварин.
-Чи є спільноти у тварин? Так, є. Тварини разом у спільнотах мандрують, їдять, сплять, захищаються.
Кожна особина у спільноті відіграє певну роль. Хтось робітник, а хтось - королева. Об`єднуються у спільноти і представники різних видів. Цікаві факти про різні спільноти можна дізнатися з відео: https://www.youtube.com/watch?v=NPLjy8ND_Us
1. Опрацюйте текст підручника с. 102. Дайте відповіді на запитання .
2. Прочитайте текст " Лісова бувальщина". Доведіть або спростуйте думку: " Синиці взимку мандрують по лісах, парках, садках. Отже, вони- перелітні птахи". Довідка-підказка https://www.google.com/search?client=opera&q=відео+про+синичку+для+дітей&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:17fc7836,vid:tlaI7dqt1SY
3. Пройдіть тест: https://naurok.com.ua/test/spilnoti-tvarin-1894261.html
4. Підготуйте повідомлення про одну із спільнот тварин.
15.12.22
Тема. Зимові мотиви
Анімалісти́чний жанр, анімалі́стика (лат. animalis — «тварина») — різновид образотворчого мистецтва, зображення тварин у живописі, скульптурі, графіці.
1. Розгляньте репродукції картин.(с.62) Визнач композиційний центр кожної картини.
Художник- анімаліст звертає особливу увагу на деталі в зовнішньому вигляді тварини, її поведінку, середовище, в якому вона проживає.
2. Намалюй за зразком чи власним задумом зайчика- вуханчика.
15.12.22
Тема. Віднімання двоцифрових чисел виду 50-37
1. Каліграфічна хвилина. Прописати цифру 1.
2.Усний рахунок. Завдання 1 (с.64)
3 .Спосіб віднімання чисел 50-37 https://www.youtube.com/watch?v=E9MKSUAzUVM
4. Приклади 3.
5. Порівняйте. Завдання 5.
1м *1 см 1 дм* 1 см 1 см * 1 м
2 дм* 2 см 1м* Здм 1 дм *10 см
6. Задача 6.
Тема. Друкування файлу. Завершення роботи ком`ютера.
1. Як роздруковувати файл? https://www.youtube.com/watch?v=QqctGzT-ACU
2. Практична робота. Відкрийте файл, який треба роздрукувати, перегляньте і роздрукуйте його за схемою поданою в підручнику (с.108).
3. Щоб завершити роботу, натисніть кнопку Пуск , а потім виберіть пункт Живлення > Завершити роботу.https://www.youtube.com/watch?v=qjAw8aDgIC4
14.12.22
Тема. Діагностична робота. Спільнота
1. Пригадай, що таке спільнота.
а) Кілька людей, які поруч.
б)Група людей, які випадково об'єдналися, щоб зробити разом певну справу.
в)Група людей, яких об'єднують спільні прагнення та цілі.
2. Чи може людина належати одразу до кількох спільнот?
а)Звісно, може.
б)Такого не може бути!
в)Не знаю.
3. До яких спільнот ти належиш?
а)Клас
б)Уболівальники спортивної команди
в)Громадяни України
г)Родина
д)Гурток
е)Спортивна команда
є)Танцювальний ансамбль
4. До яких спільнот належать усі твої однокласники?
а)Клас
б)Уболівальники спортивної команди
в)Громадяни України
г)Гурток
д)Спортивна команда
е)Танцювальний ансамбль
є) Група підтримки
5. Як члени спільноти мають ставитися одне до одного?
а)Не звертати уваги одне на одного
б) Поважати
в) Допомагати
г) Усе робити разом
д)Радитися
е) Виправляти помилки
є)Підтримувати
6. Чи помітив/помітила ти, що вже прийшла зима? Що саме змінилося?
а)Стало холодно
б) Не видно комах
в)Листя пожовтіло
г) Дощить
д)У повітрі вже кружляють сніжинки
е)Люди по вдягали пухові курточки
7. Чи часто ти проводиш час із друзями?
а)Щодня граємося разом або щось обговорюємо.
б)У вільний час ми збираємося разом.
в)Іноді ми разом робимо щось цікаве.
г) Мені не подобаються гучні компанії.
8. Аня запропонувала прикрасити ялинку. Склади вирази, результатом обчислення, яких є число 7.
Тема. Чому миші, коти і собаки між собою не мирять ( чеська казка)
1. Прослухайте каку: https://www.youtube.com/watch?v=kAZ-DMAZXhs
2. Прочитайте казку у підручникус. 112-113
3. Пройдіть тести. https://naurok.com.ua/test/kazka-chomu-mish
13.12.22
Тема. Спільноти тварин
1.Знайомтесь, спільноти тварин.
https://www.youtube.com/watch?v=NPLjy8ND_Us
2. Які спільноти тварин вам доводилося спостерігати?
3. Прочитайте текст с.102-103, дайте відповіді на питання.
4. Підготуйте повідомлення про одну зі спільнот тварин.
12.12.22
Тема. Небезпеки у спільноті
1. Яка музика створює вам зимовий настрій? Можливо ця? https://www.youtube.com/watch?v=7N5hg1GhuMc
2. На якому музичному інструменті виконано цей твір? Так, це рояль. Рояль- клавішно-ударний інструмент, різновид фортепіано.![]()
3. Розучіть пісню про зиму В. Лисенка " Зимонька -зима" ( с. 61) .https://www.youtube.com/watch?v=pA6f2s1dBic. Зіграйте музичний супровід до пісні.
09.12.22
Тема. Як залагодити конфлікт
1. Що таке конфлікт? Де виникають конфлікти? Як залагодити конфлікт.
https://www.youtube.com/watch?v=ty9CtMb__cY
2. Як уникнути конфлікту?https://www.youtube.com/watch?v=CF-SmPWiQFk
3. Прочитайте текст в підручнику "Не варто мовчати" с. 98-99. Дайте відповді на питання.
08.12.22
Тема. " Парк" Аплікація з використанням ниток
Вчимося робити з ниток справжню зимову красуню.
Картон блакитний,
Нитки: зелені
Клей ПВА
Ножиці
Пензлик
Серветка
Простий олівець
1. Для нашої роботи нам потрібен щільний кольоровий картон, їм краще всього працювати, клеїться він добре і не розмокає від клею. Малюємо олівцем основу аплікації - пухнасту ялинку.
2. Зелені нитки нарізаємо дрібненько, вирізаємо різнокольорові кружечки для гірлянди.
3. Ялинку змащуємо клеємі зверху посипаємо ниточками.
4. Далі кружечки, змащуємо клеєм і приклеює на нашу ялинку у вигляді гірлянди.
5. І ось наша новорічна ялинка у всій красі.
6. Якщо об`єднати разом наші ялиночки одержемо " Парк".
02.12.22
Тема. Композиція твору.
1. Виконання поспівки "Зайчику де ти бував":https://www.youtube.com/watch?v=1uhJIaP8HOc
2.Робота з підручником с.56-57 Х-ка твору за поданими словами.
Створити музичний супровід до пісні А.Житкевич " Семеро гномів". https://www.youtube.com/watch?v=ct2nH1qTNGw
3. Знайомтесь! Ксилофонт-ударний музичний інструмент. Спробуй підібрати мелодію на кселофонді до пісні " Два веселі гуси".
02.12.22
Тема. Спільнота.
1. Перегляньте навчальне відео:https://www.youtube.com/watch?v=R0JV7kDrjo0
2. Розгляньте малюнок, до яких спільнот належать ці люди?
3. Прочитайте текст на с. 80. Виберіть одну спільноту і спробуйте розповісти про неї.
Д.з. Створіть схему " До яких спільнот я належу"
16.11.22
Тема. Графічні документи
1. Знайомство з прогрмою Paiht:https://www.youtube.com/watch?v=jGWznSZhnYc
2. Практичне завдання: с. 78, намалювати криву лінію, пряму, вгору, вбік.
3. Зберегти файл.
16.11.22
Тема. Кого годують кущі
1. Чим кущі відрізняються від дерев?
Дерево має одне міцне товсте дерев'янисте стебло. Його називають стовбуром. Кущ має кілька стебел. Вони міцні, дерев'янисті, але значно тонші, ніж у дерев.
https://www.youtube.com/watch?v=Hl5QVHOCCck
2. Кого годують кущі:https://www.youtube.com/watch?v=yftqpjH-qyE
3. Прочитайте текст на с. 74-75, опишіть чорного дрозда і самку чорного дрозда.
4. Підготуйте повідомлення про один із кущів нашої місцевості.
09.11.22
Тема. Звукові та відеофайли
1. Перегляньте навчальне відео.https://www.youtube.com/watch?v=NWT4AsIQIZw
2. Опрацюйте текст підручника с.68
3. Практичне завдання: створіть аудіозапис виконання вірша чи пісні.
03.11.22 Математика
Тема. Повторення вивченого протягом тижня
На урок заходимо за посиланням:
https://meet.google.com/iai-vbnq-suh
02.11.22
Тема. Вікна та дії з ними
1. Прочитати матеріал підручника " Вікна та дії з ними" (с. 58).
2. Переглянути презентацію " Вікна програм" .https://naurok.com.ua/prezentaciya-vikna-program-2-klas-54743.html
3. Потренуйтеся згортати вікно програми і змінювати його розмір.
18.10.22
Тема. Грунт 1.Повторити тему "Грунт" с. 48-49
2. Переглянути навчальне відео з зупинками, відповідаючи на питання :
1. Що таке грунт?
2. Склад грунту.
3. Значення грунту.
4. Кількість грунтів в Україні. https://www.youtube.com/watch?v=3RtQO_GAswY
3.Практична робота. Дослідіть склад грунту своєї місцевості.
17.10.22
Тема. Грунт
1. Прочитайте текст. Спробуйте дати відповіді на запитання.
2. Перегляньте навчальне відео.https://www.youtube.com/watch?v=_ldShp1NiRI
3. Складіть схему. "Склад грунту".
4. Практична робота. Дослідіть склад грунту ( с.49)
14.10.22
Тема. Знаки небезпеки. Небезпечні предмети.
1. Небезпечні предмети та знахідки.
https://www.youtube.com/watch?v=W8ZH-wkajW4
2. Як поводитися при виявленні небезпечних предметів.https://www.youtube.com/watch?v=DmtnGFlEgwo
3. Разом з дорослими скласти список телефонів, які можуть знадобитися в небезпечній ситуації, або налаштуйте на телефоні клавішу " швидкий виклик".
12.10.22
Тема. Робочий стіл.
1. Перегляньте навчальне відео. https://www.youtube.com/watch?v=APdfR7jXges
2. Прочитайте матеріал підручника с.42.
3. Практична робота. Випробуйте комбінації клавіші Shift з цифрами у цифровому ряду клавіатури.
12.10.22
Тема. Як виміряти погоду?
1. Перегляньте навчальне відео. https://www.youtube.com/watch?v=OgA6xu7dnYE
2. Прочитайте матеріал підручника с. 46-47.
3. Практична робота. Поспостерігайте за небом протягом години . Результати зафіксуйте ( сфотографуйте, описуйте, замальовуйте). Як змінилася температура і чому?
10.10.22
Тема. Що таке погода і навіщо нам її знати.
Пригадайте, чи однакова температура повітря впродовж дня. Які прилади використовують для визначення температури повітря?
Прочитай народну мудрість. Як ти її розумієш?
Трапляється такий год, що на день по сім погод.
Люди давно помітили, що погода дуже мінлива. Ранком світить сонечко, по обіді може зірватися сильний вітер, а на вечір - випасти густий дощ.
Для кожної пори року характерна своя погода.
Погода - це стан нижнього шару повітря у даній місцевості та у даний час.
Людей, які вивчають погоду, називають синоптиками. Вони спостерігають за температурою повітря, напрямком і силою вітру, наявністю чи відсутністю опадів, хмарністю неба.

Розглянь схему. Назви, що входить до складу погоди.

Щоб планувати польові роботи, відпочинок, забезпечити нормальну роботу літаків, кораблів, людям потрібно було навчитися завбачати погоду - складати прогноз.
Протягом багатьох століть люди спостерігали за навколишнім світом: подіями, тваринами, рослинами і природними явищами. Народ помічав і запам’ятовував усе, що вказувало на зміну погоди. Так з’явилися народні прикмети.
На будь-який час року існують свої народні прикмети щодо погоди. Знаючи їх, можна визначити, якою буде зима, весна, літо й осінь.
Осінні народні прикмети про погоду допомагають визначити час збору врожаю та заготівлі сіна. Вони говорять нам про те, якою буде майбутня зима.
Ознайомся з осінніми народними прикметами. Які з них тобі доводилося чути від бабусі, дідуся, батьків? Можливо деякі з них ти сам спостерігав. Назви їх.
У холодний день качки не відлітають з води, то тепла погода протримається ще довго.
Багато ягід - зима буде сувора.
Які ще народні прикмети осені ти знаєш? Розкажи про них.
Тепер для прогнозу погоди використовують сучасну техніку, комп’ютери, спеціально обладнані кораблі в морі, запускають супутники в космос.

1. Що таке погода? Назви її складові.
2. Для чого людям потрібно передбачати погоду? Що називають прогнозом погоди?
3. Чи користуються прогнозом погоди члени твоєї родини? З якою метою?
4. Назви народні прикмети передбачення погоди восени у своїй місцевості:
А) хорошої погоди;
Б) негоди.
Дізнайся, як реагують на зміну погоди тварини. Проведи спостереження за деякими з них і перевір. Розкажи про це своїм однокласникам.
Перевір прикмету.
Журавлі полетять на Микити (28 вересня) - на Покрови (14 жовтня) буде мороз, коли не полетять - зима настане пізніше.
Для допитливих
Зміну погоди можна визначити і за поведінкою акваріумних рибок. Якщо вони плавають біля самої поверхні води, очікується негода. А якщо вони риються на дні в піску - буде гарна погода.
Пасічники знають: бджоли не летять у поле на негоду. Адже багато квіток перед дощем закриваються, тож нектару бджолі не набрати.
Тема. Ходімо до бібліотеки. Навіщо потрібні бібліотеки. Віртуальна екскурсія до бібліотеки.
1. Екскурсія до національної бібліотеки для дітей.
https://www.youtube.com/watch?v=ZBzrM6hgr7I
2. Віртуальна екскурсія найкрасивішими бібліотеками світу
https://www.youtube.com/watch?v=8g19-yOCFPg
05.10.22
Тема. Сприймання людиною інформації. Властивості інформації
1 Види та властивості інформації. https://naurok.com.ua/uploads/files/146690/54828/58719_images/1.jpg
2. Практична робота . Гра " Стрільці по яблуках"
08.09.22
Математика
Тема. Додавання і віднімання чисел частинами
1. Переглянути навчальне відео: https://www.youtube.com/watch?v=xa7VQ5sE5ss
2. Виконати приклади №1,2,3. (с.12)
3. Задачі 5,6.
07.09.22 Інформатика
Тема. Поняття про інформацію та інформатику.
Вітаю. Переходимо за посиланням.
http://lessonsinformatic.zzz.com.ua/2/0a6gc94eju/index.html
06.09.22
Вітаю! Урок читання.
Тема. В. Сухомлинський. Чорнобривці.
1. Поки ви не знаєте, яке саме оповідання ви будете читати. Про це дізнаєтесь , коли будете складати передбачення за допомогою ключових слів:осінній вечір, пішли до саду, зібрала жменьку, посіяли насіння, красиві чорнобривці, вічно живе краса, життя для щастя.
Прослухайте аудіозапис:https://www.youtube.com/watch?v=EwGBz9T-u4A
-Чиї прогнози справдилися?
2. Читання тексту .
- Чому автор описав
цю пору року?
- Чому обрав дійовими особами бабусю та онука?
- Чи є у тексті ще дійові особи?
- Чому в
оповіданні мова йдеться про чорнобривці?
- Чому вони навесні виросли кращі, ніж восени?
- У чому В. О. Сухомлинський
бачив сенс життя?
- Чи цінував він свій рід, свою родину, рідню?
- Як ставиться до квітів автор?
3 .Вибіркове читання
- Який уривок допомагає відповісти на питання онука та
зрозуміти «для чого людина живе на світі?»
« 4. Складання сенкану. Наприклад;
Чорнобривці.
Прекрасні, цілющі.
Лікують, дивують, нагадують.
Символ синівської сили, краси, святості, чистоти, добра.
Квітка-символ України.
Д.з. с. 14-15, читати, відповідати на питання; знайти дегенду про чорнобривці.
06.09.22
Тема. Навіщо чистити зуби
1.- Які дії виконує людина зранку?
- Як це впливає на її настрій/здоров’я/ самопочуття?
- Що необхідно робити зранку, щоб бути здоровим?
2. Робота з підручником, с. 10. Читання тексту, розглядання малюнків, відповідь на питання
3. Гра – «Усмішка» Здорові зуби – гарна посмішка.
4. Робота з інтерактивною дошкою або смартфоном Завдання: вибрати, що корисно, а що шкідливо для зубів.
https://learningapps.org/display?v=pir8j93i219
5. Гра-імітація рухів чищення зубів.
Д.з. Створення малюнку «Щоб зуби були здоровими…»
05.09.22
Всім гарного дня!
Тема. Скінчилися канікули. Режим дня.
1. Бліц- вікторина "Заочна подорож до літа"
2. Гра " Гронування"
-Які асоціації виникають у вас, коли чуєте словосполучення" Літні канікули?"
3. Робота над літературним твором А.Костецький " Літні канікули"
4. Складання режиму дня за зразком. https://www.youtube.com/watch?v=h6PEZw4LMPk
Д.з. Скласти свій власний режим дня.
01.09.22




















.jpg)



.jpg)

