Онлайн-уроки будуть проводитись на платформі GOOGLE MEET за посиланням: https://meet.google.com/iai-vbnq-suh
26.05.23
19.05.23
Тема. Літо зустрічаємо
Переходимо за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=x8L1HdAYU-w
Тема. Подорож рідним краєм.
-Які куточки України вам хотілося б відвідати?
Кожен регіон має свої особливості, що проявляються у всіх видах мистецтва. Розгляньте світлини, митці з яких регіонів створили цю красу? (с. 135)
-Яких митців свого краю ти знаєш?
Намалюйте авто, яким можна мандрувати рідним краєм.( с.135)
11.05.23
Тема. Подорож рідним краєм.
Концерт- музичний твір, що виконується солістом та оркестром.
Основою для мелодії третьої частини концерту І .Берковича стала народна пісня " Ой лопнув обруч".https://www.youtube.com/watch?v=EsSITvHNH8E
Під мелодію пісні" Ой лопнув обруч"створіть свій танок-імпровізацію.
\
03.05.23
Тема. Від народного до сучасного
Музиичний фольклор- колективна музначна творчість, діяльність народу, яка передається від покоління до покоління. З часом деякі традиції , як і народні пісні, забуваються. А відтворюють їх фолькльорні ансамблі.https://www.youtube.com/watch?v=7_OBfxCzlvI
Дитячий фольклор, його види.
До дитячого фольклору відносять дитячі народні пісні, заклички, лічилки,дражнилки .Так у пісні «Грицю, Грицю, до роботи» зображена картина ледачого хлопця, який постійно знаходить відмовки, щоб нічого не роботи. Але в кінці пісні він отримує результат своїх лінощів – такого хлопця ніхто не любить.https://www.youtube.com/watch?v=xFtHhFLl554
Вигадайте мелодію до лічилки ( с.129)
Перегляньте відео та заспівайте пісню на слова В. Кленца, музика М. Ведмедері. «Наша мова»
https://www.youtube.com/watch?v=NgRg8frMC5c
28.04.23
Тема. У ритмі свята.
- Приємно відчувати лагідні сонячні промені навесні, бачити пробудження землі. Спостерігати як проростають перші квіти. Від них завжди віє свіжістю, бадьорістю, здоров’ям. Нема на землі людей, які б не любили квітів.
– Про квіти існує багато
пісень, легенд, казок, поезій. Їх
малюють художники, їм присвячують твори композитори.
Незабаром літо! Як добре було б зараз добре опинитися
серед квітів на сонячній лісовій
галявині! Навколо прослався барвистий
килим із квітів. Послухайте вірш і уявіть себе на такій галявині.
Сьогодні ми будемо малювати галявину фарбами на
кольоровому папері (краще - на зеленому)
Візьміть спочатку жорсткі, щетинні пензлі. Бажано мати
і м’який, круглий пензель.
1) Спочатку великим щетинним пензлем позначте на папері
тонку смужку неба;
2) далі ще раз уважно розгляньте пейзаж на с.77. З’ясуй, якого розміру зображення квіті ростуть ближче, якого – тих, що вдалині.
– Яку галявинку вам хочеться зобразити?
- Квітів якого кольору на ній найбільше?
3) Наберіть
потрібної фарби і покрийте нею
малюнок біля смуги неба (ту частину,
яка буде найдалі). Робіть це легким «тупцюванням», тримаючи пензлик
вертикально над папером;
4) Зафарбовуючи нижню частину зображення (ту, що
ближче), сильніше натискайте на пензлик. Окремі кольорові плями позначайте кінчиком пензля, торкаючись паперу зовсім
легко чи натискаючи сильніше;
5) У нижній частині зображення вже добре видно окремі
пелюстки і серцевини квітів. Малюйте їх пензлем (щетинним чи круглим) або
пальцем;
6) На завершення домалюйте стебельця й листочки, а ще
можете доповнити свій малюнок зображенням комах (метеликів, бабок)
-
Для чого людині потрібні квіти?
- Із чим можна порівняти квіти?
- Яку користь приносять квіти людям?
27.04.23
Тема. У ритмі свята
Музика для
свят. Українські народні музичні інструменти. Музичний ансамбль,
його назви залежно від кількості виконавців. Гаївки.https://vseosvita.ua/library/2-klas-u-ritmi-svata-265582.html
Проплескайте ритм цієї пісні :сл. В. Кленца, муз. М. Ведмедері.
«Наша мова»https://www.youtube.com/watch?v=Iw8EykQ-fkI
Придумайте танок під звучання пісніД. Височковської «Танцюємо разом»
21.04.23
Тема . Народні ритми
Сьогодні ми поговоримо про ритми в образотворчому мистецтві:https://www.youtube.com/watch?v=1hy4ipX7nrw
Також ритми можна прослідкувати у вишитих орнаментах. (с.122)
За допомогою дорослих спробуйте створити орнамент із закодованим у ньому іменем.
20.04.23
Тема. Народні ритми.
Танець, танок — вид мистецтва, де художні образи створюються засобами пластичних рухів людського тіла. Танець це спорт. В танці відображається емоційно-образний зміст музичних творів. Танець існував та існує в культурних традиціях всього людства й людських спільнот. За довгу історію людства танець змінювався, відображаючи культурний розвиток.
Танцювальні рухи, жести і пози – це все є хореографічним кодом-текстом. Лексику танцю складає набір жестів, рухів, поз, комбінації та рекомбінації.
Картина П'єра-Оґюста Ренуара
«Танець у Бужівалі»
Існує дуже багато видів і форм танцю:
Народний танець — Один із найдавніших видів хореографічного мистецтва, який формувався та розвивався під впливом географічних, історичних і соціальних умов життя певного народу.
Класичний танець - є основою мистецтва балету, це головна «пластична мова» і головний визначальний засіб балету, започаткованого наприкінці XVI століття, і вимагає спеціальної підготовки.
Естрадний танець має власну специфіку та підпорядкований завданням підтримки виступу певного естрадного співака.
Сучасний танець - це танець «вільного тіла». Він виник наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття і на сьогодні має багато напрямків: джаз, модерн, контемпорарі та ін.
Бальний танець одна із побутових форм хореографії, яка служить для масової розваги і виконується парою або великою кількістю учасників на танцювальних вечорах (балах). За кількістю учасників танці поділяються на:
сольні танці,
парні танці,
групові танці.
За призначенням танці поділяються на
соціальні,
обрядові,
сценічні,
Перегляньте відеозапис гуцульського народного танцю «Аркан».https://www.google.com/search?client=opera&q=Відеозапис+гуцульського+народного+танцю+«Аркан».&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:19ad6326,vid:VEx84YLJqaI
Створіть музичний супровід до «Калинової пісні»https://www.youtube.com/watch?v=-kBhfWyL6AM
13.04.23
Тема. Народні композиції
Історія виникнення
народних танців дуже давня. Розпочалася вона з магічних обрядів, рухів та
заклинань, які наші предки виконували перед полюванням, збиранням врожаю,
битвою з ворогом тощо. У кожного народу є своя історія,свої народні танці.
Наприклад, у поляків
- це полонез,у угорців- чардаш,у іспанців - фламенко, у італійців-тарантела.
Український
народний танець формувався і вдосконалювався протягом віків та був тісно
пов’язаний із життям народу, його побутом, працею. Народ трепетно зберігав і
розвивав кращі зразки танцювального мистецтва, передаючи від покоління до покоління
форму танців, їхній характер та манеру виконання.
Українські народні
танці мають певні різновиди, традиційні рухи та композиції. Народні танці використовують
у побуті, на святах. У наш час переважно бачимо народні танці на сцені у
виконаннітанцювальних колективів або окремих виконавців, вдягнутих у національні
костюми.
Характеристика
українських народних танців
Гопак — традиційний український народний танець запорозького походження, який виконують соло або групами в швидкому темпі з використанням стрибків. Гопак виник у побуті Війська Запорозького. Спочатку виконувався чоловіками,які змагалися під час виконання танцю і говорили: «Гоп». Звідти і пішла назва «Гопак». Сучасний гопак танцюють чоловіки й жінки. Виконання танцю допускає імпровізацію (стрибки, присідання, обертання). Гопаки бувають сольні, парні і групові. С.Гулак-Артемовський Опера "Запорожець за Дунаєм" Танець https://www.youtube.com/watch?v=rsdfqKzLbTA
Козачок — український масовий танець швидкого темпу, який виконують
парами, рядами, соло. Цей танець має багато спільного з гопаком, але за
характером більш легкий та веселий.
Метелиця — масовий танець жвавого характеру і темпу, який виконують
хлопці і дівчата з переплетінням рук і
швидким кружлянням, що нагадує снігову заметіль (метелицю). Танець
супроводжується співом із жартівливими текстами.
Аркан — старовинний український чоловічий танець, який виконують
зімкнутим колом або півколом з топірцями в руках. Він є головним елементом
обряду посвячення молодого гуцула в леґіні (парубки), після чого той отримував
право носити топірець та підперізуватися широким паском.
Разом із друзями виконайте танок під звучання пісні слова і музика А. Житкевича. «Чобітки мої червоні» https://www.youtube.com/watch?v=cRB7Ed6U_Us
07.04.23
Тема. Народні ігри й іграшки.
У далеку – давнину, коли не було таких великих будинків, люди жили у таких сільських хатах. Уявіть собі що в такій маленькій хатинці жила велика і дружня сім`я, багато дітей – старші гляділи менших і таких іграшок, які є зараз у вас, у них не було.
- Колись, дуже давно, коли ще не було фабрик, де виготовляли дитячі іграшки, їх робили самі батьки. Ті іграшки були зовсім не схожі на сучасні.
- Діти, відгадайте, з якої української народної казки ці слова?
„Жили собі дід і баба. Просить баба діда: – Поїдь, діду до лісу, вирубай там мені деревинку і зроби колисочку.
А я покладу деревинку в колисочку та й буду колихати. От буде мені хоч забавка…” (Івасик-Телесик).
- Так, діти, напевно так і з`явилась перша іграшка. Ось вони перед нами
- олень, птах, лялька. Дуже веселі, різноманітні, святкові іграшки.
- З якого матеріалу зроблені ці іграшки? (З глини, дерева, соломи, тканини)
- Так, народні іграшки робили з різного матеріалу.
Дерев’яна іграшка , мабуть найдавніша. Найімовірніше, спочатку це була звичайна гілочка, трохи схожа на людину чи звіра.
В нас час існує кілька видів дерев’яних іграшок. В Косові роблять переважно токарні іграшки, на Гуцульщині поширена бандарна іграшка, що є зменшеною копією справжнього посуду, а майстри з Яворова на Львівщині створюють дитячі сопілки та маленькі іграшкові скрипки. Найбільш поширеними є звірі: котики, олені, кози та ведмеді.
Іграшка з глини – теж дуже давня. Серед іграшок із глини є зображення різних тварин, іграшковий посуд, людські постаті. Їх виготовляли майстри з Опішні на Полтавщині.
Як ви гадаєте, як називається людина, яка виготовляє ці вироби?
Глина в кого ожива?
Творить з нею хто дива?
В нього посуд ніби жар,
Ну звичайно ж, це… (Гончар).
- Ставили спочатку глиняні вироби у піч, щоб вони висохли і стали міцніші, а потім розписували.
- Діти як потрібно гратись з цими іграшками? (Дуже обережно. Можуть розбитися).
- Ось такі гарні свищики і досі виготовляють майстри Косівщини.
- Українська народна іграшка поєднує в собі все: життя і побут народу, звичаї, традиції та обряди.
Їстівні іграшки – різновид іграшок, які можна їсти.
Такі іграшки дарували дітям на свята: сирні коники, пряники у формі «коників». Так весною мами випікали для малят «жайворонків», аби з їхньою допомогою закликати з вирію пташок.
До таких іграшок належить сирна іграшка
Такі сирні іграшки виготовляли мами своїм діткам в гірській місцевості.Там багато овець з молока яких виготовляли сир, тому і діти гралися з ляльками, овечками, баранцями, виготовленими з баранячого сиру.
Лялька-мотанка – зверніть увагу на цю цікаву ляльку. В Україні ця лялька відома як лялька-мотанка. Коли дитина була маленька, бабуся чи мама скручувала для неї з якоїсь старої хустки чи полотнини ось таку ляльку.
- Вона дуже нагадувала дитину, яку також закутували у хустку чи ряднину й звідти лише виглядала голівка у хустинці з тонкого полотна.
- Як гралися з такою лялькою?
- Її не можна було купати, ні роздягати, її просто носили і колисали.
- Захоче дівчинка розмотати свою донечку, почне розв?язувати мотузочки, а виявляється, а ні ручок, а ні ніжок у ляльки немає, і розмотана вона перетворюється на велику ганчірку або хустинку.
Лялька супроводжувала дитину з самого народження. Гралися нею всі діти. Навіть були ляльки-мотанки у вигляді козачків, якими могли бавитися хлопчики .
І навіть зараз художні майстри виготовляють ось такі сучасні ляльки-мотанки.
– З чого ще виготовляли іграшки? Та навіть із соломи.
Вважають, що перші солом`яні ляльки з`явилися прямо у полі, куди селяни брали своїх дітей. Залишившись без нагляду діти плакали, вередували. Щоб заспокоїти дитину мати скручувала ляльку з соломи, трави чи кукурудзи. Такі ляльки виготовити дуже легко, потрібно тільки навчитись плести косичку та заготовити багато соломи чи трави .Ось так .
Навіть і зараз народні майстрині роблять іграшки із соломи , кукурудзи чи трави.
Здавна майбутня мати, чекаючи народження дитини, робила ляльку-мотанку і, перш ніж покласти в колиску дитя, вона клала в неї ляльку, яка ставала оберегом для дитини, її захисницею. Аби оберіг нікого не нагадував, і не завдавав шкоди, робили його безликим .
Замість обличчя на голові мотанки зображували хрест – символ сонця і плодородної землі. При виготовленні оберега не використовували ні ножиці, ні голки.
Виготов ляльку-мотанку за зразком (с.115), або https://pustunchik.ua/ua/treasure/tools/mjagkie-igrushki-svoimi-rukami/kukla-obereg
06.04.23
Тема. Народні ігри і іграшки.
Українські
народні музичні ігри, особливості їх відтворення. Українські музичні іграшки.
Коломийка, її особливості.
Коломи́йки — традиційний жанр української фольк-музики і хореографії, дворядкова народна пісня (співанка), кожен рядок якої має 14 складів з обов'язковою цезурою (паузою) після восьмого складу. Коломийками також називають коротенькі пісеньки, що можуть виступати як приспівки до танцю. Часто вони об'єднуються у в'язанки, які не мають, проте, сталого змісту, а залежать від уподобання співака та обставин виконання.
Деркач — шумовий інструмент, поширений в народі. Робили його самотужки. Якщо взяти його до рук і просто покрутити — пролунає доволі потужний тріскучий звук. Попри простоту, на цьому інструменті вправні виконавці можуть відтворювати досить складні ритми. |
Разом з друзями пограйте у народну гру «Ой на горі мак» (с.112) Відео https://www.youtube.com/watch?v=NZbcf6cnP0o
Створіть музичний супровід до народної гри «Ой на горі мак».
24.03.23
Тема. Народні свята.
Декоративне мистецтво. Декоративно-ужиткове мистецтво — один із видів художньої діяльності, твори якого поєднують естетичні та практичні якості. Декоративне означає «прикрашати». Ужиткове ж означає, що речі мають практичний вжиток, а не лише є предметом естетичної насолоди.
Україна
здавна славилася вишиванками, різьбленням по дереву , керамікою, плетінням з
лози. В усьому світі відомі й українські писанки.
Сьогодні ми з вами полинемо у незвичайну подорож – у чарівний світ писанок. Українська писанка – найунікальніший витвір української культури. Вона є символом Великодня – свята , коли воскресає природа, коли відроджується все живе для продовження життя на Землі.
ЛЕГЕНДА ПРО
ПОХОДЖЕННЯ
ПИСАНКИ
Кажуть, колись давно, ще як Ісус мандрував зі
своїми апостолами, ішов він одного разу селом у товаристві святого Петра.
Побачили їх нехристияни-язичники та й почали насміхатися, жбурляючи грудочки
землі та каміння. Та коли грудка торкалась одежини Спасителя, одразу
перетворювалась на крашанку, а камінь – на писанку.
Усміхнувшись, Ісус сказав людям : «Ви у мене
– каменем, а я до вас – серцем». Тільки тоді повірили люди, що перед ними Син Божий.
Дохристиянські символи, якими оздоблювали
писанки, надавали яйцеві добродійної сили, яка за первісним віруванням
забезпечувала щедрий урожай, добробут, щасливу долю.
У побуті писанка виконувала роль оберега: від
грози та пожежі – пасхальні писанки тримали на горищі; від засухи на писанку
наносили зображення маленьких грабельок – символ дощу; для щасливого одруження
мати готувала писанку з рушником; при народжені дитини їй дарували писанку:
дівчинці – із зірочкою , а хлопчикові – з дубовим листком.
Вважалось , що писанки допомагали при
хворобах, берегли дім від нещастя, зберігали посіви.
При будівництві дому яйце закладалось у
фундамент для оберігання будинку та всіх його жителів від бід.
Писанки писали зранку, до схід сонця, в той
час , коли до хати ніхто чужий не заходив. Яйця, фарбовані у суботу, довго
зберігаються. Треба фарбувати 13 яєць ( 12 апостолів та Спаситель ).
Один із відомих науковців етнограф і професор
Микола Сумцов поділив символіку писанок на шість видів:
· Геометричні;
· Рослинні;
· Тваринні;
· Предметно-побутові;
· Релігійні;
· Солярні.
Впроваджувати довільні нетрадиційні елементи
не дозволялось так само, як не можна змінити слів молитви, тому, що писанка
втрачала силу захисту.
Існує понад 100 символічних орнаментів
писанок. Кожний із них має своє значення.
Є особливі цифрові знаки писанок, за допомогою
яких можна дізнатись навіть дату створення писанки, і це не цифри, а справжні
візерунки. Ось погляньте.
Є і дивний алфавіт , букви якого майже подібні
до наших за винятком деяких. Якщо їх скласти в слово, вийде гарний малюнок.
Ніхто вже так не розписує яйця. Але знати, що таке існує, треба, бо це дуже
цікаво.
Найбільше писанок писали під час багатоденного
посту до Великодня, але їх готували і до інших свят, починаючи з 14 лютого і до
Трійці:
на Стрітення, до свята Колодія ( Масниця) , на Сорок Святих, на Благовіщення, на свято Вербної (Квітної) неділі, на Великдень, на Провідну (Томину) неділю, на Вознесіння.Що ж означає кожний колір, який використовували при фарбуванні писанок?
· Червоний - здоров′я, сила, любов..
· Жовтий – достаток , урожай, зорі, місяць
· Синій – небо , повітря , вода
· Зелений – весна, багатство рослинного і тваринного
світу
· Коричневий – земля, дари полів
· Чорний –
нескінченість життя людини
· Білий – чистота і світлість людської душі
· Чорний і білий – пошана до духів…
Писанки були об’єктом забави для дітей та
молоді. З ними проводили ігри: «навбитки» ( з двох граючих виграє той, у кого
яйце буде цілим після удару одне об одне), «навкотки» ( необхідно з відстані
влучити в писанку, котячи своєю по землі) та інші.
Українську писанку дуже шанують за кордоном. У Канаді, в провінції Альберта, споруджено пам’ятник писанці. Колекції писанок знаходяться у музеях Києва, Лубен, Кракова , Варшави та ін.
ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ: малюємо шість чудових писанок.https://www.youtube.com/watch?v=ZvaC3gLHqCQ
23.03.23
Тема. Народні свята.
-Які весняні традиції українського народу вам відомі? Пригадайте, що таке веснянка.
-Разом з пробудженням природи від зимового сну на нашій землі, в Україні, починається цикл народніх весняних свят, пов’язаних з стародавніми міфами та віруванням, супроводжених піснями, іграми та хороводами.
Веснянки – це календарно-обрядові пісні,
які мають закличний характер і сприймаються як звертання до весни, до істот та
речей, що асоціюються з нею. Як видно з самої назви, це - пісні на честь приходу весни, здавна відомі
багатьом народам. Веснянки -найцікавіші
за змістом, емоційно найбагатші фольклорно-пісенні твори, тісно пов’язані з
календарем сільськогосподарських робіт і родинним побутом трудівників. Вони
виконувались упродовж усіх весняних свят, не приурочувалися спеціально до певного конкретного дійства. Тому термін
«веснянка» часто використовується як загальне означення всіх жанрових
різновидів цього періоду. Оскільки весняні містерії пов’язувалися з культом
померлих предків та анімістичними уявленнями, то веснянки, як правило,
виконувались на могилах, роздоріжжях, танцях.
Гаївки – різновид веснянок, якими
супроводжувались обрядові дійства, весняні ігрища та святкування, що
відбувались у гаях, лісах чи поблизу водоймищ. Гаївка походить від слова «гай»
– місця проведення язичницьких оргій та забав, звідси – часті рефрени типу
«гай-гай», «ой гай», «гаю-гаю» та ін. Вони дуже різноманітні за тематикою,
неоднорідні за виконанням, мають певні особливості на окремих територіях. У
процесі тривалого побутування вони синтезували елементи багатьох тем, сюжетів,
образів, нашарування історичних подій різних епох, витворивши новий синтез.
Відмінність гаївок від веснянок полягає в тому, що гаївки виконувались
тільки під час великодніх свят, а веснянки співали, починаючи від Благовіщення
цілу весну.
Перші записи і публікації веснянок були здійснені
фольклористами ще в першій половині ХІХ ст. М.Максимовичем, А.Метлинським.
Найповніша наукова подача матеріалу в дореволюційних виданнях належить В.Гнатюку, який видав
збірку «Гаївок», до якої ввійшли весняні пісні, зібрані по всій Україні. Кілька
збірок веснянок разом з мелодіями опублікував М. Лисенко. Чимало веснянок
записано з голосу Л. Українки. «Зовсім малою, либонь п’ятилітньою дитиною,
запам’яталися Лесі весняні танкові пісні», - згадував К. Квітка.
Різновиди весняних обрядових творів
У весняній обрядовості можна виділити такі різновиди:
- пантомімічні
сценки та ігри;
- весняні пісні
закличного змісту;
- водіння танків
та ігор ( з співаками).
Пантомімічні сценки-ігри. Збереглися найменше і зараз практично вийшли з ужитку. Деякі з них вказують на глибоку давнину традицій зустрічі весни. Весну, за уявленням наших предків, приносили на крилах птахи. Тому в березні, першому весняному місяці, випікалося обрядове печиво у формі пташок; діти, співаючи, носили їх по селу, провіщаючи і закликаючи весну: «Весна, весна, красна, прийди, весно з радістю, з великою милістю!» Свято зустрічі весни приурочувалося до початку льодоходу – «коли щука хвостом розіб’є лід». Бажання дочекатись цього дня швидше було дуже великим, тож у веснянках висловлюється нахваляння йти «полонку рубати, гагілку добувати».
Пісні-заклички. Після холодних коротких днів і довгих зимових вечорів, що минали в тісних хатах за роботою, при скупому освітленні, молодь діставала, нарешті, можливість вийти на залиті сонячним світлом левади, вкриті першою прозеленню пагорби і співати на повен голос пісні-заклички: «Благослови, мати, весну закликати...», «Вийди, вийди сонечко...». Їхня роль – прискорити прихід весни і попросити у природи щедрого літа.
Весняні танки та ігри – найбільша група творів, яка об’єднує східноукраїнські веснянки і західноукраїнські гаївки. Їхня типова ознака –нерозривна єдність наспіву, тексту з рухом (танець, крок, біг) у процесі виконання. При цьому наспів виконується сильним, закличним звуком. Такий поглиблений синкретизм, що був властивий ще первісному мистецтву, у веснянках зберігся найкраще через їхні ігрові форми. Більшість ігрових веснянок виконується як кругові (дівчата утворюють коло або еліпс) та ключові (ставши шнурком виконавиці йдуть одна за одною).
У багатьох веснянках оспівується тема краси природи, весняна пора року.
Серед веснянок чимало творів на соціальну тему, в яких
осуджуються гонористі, ледачі багачки і схвалюється поведінка роботящих,
скромних бідних дівчат. В останні дні весняних свят виконувалися пісні, в яких
переважали мотиви прощання, розлуки, суму: «Співай, співай, товаришко, бо вже
не будемо, бо вже не будемо, бо надходить годинонька, що ся розійдемо».
Познайомтеся з веснянкою сл. К. Перелісної, муз. Н. Шевченко. «Веснянка» https://www.google.com/search?client=opera&q=К.+Перелісної%2C+муз.+Н.+Шевченко.+«Веснянка»&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:725efcfa,vid:pyBJNPuOIS0
-Який настрій створює ця композиція? Разом з друзями поводіть хоровод під цю веснянку.
17.03.23
Тема. Весняні пригоди.
Ми нетерпляче чекали на весну. І вона прийшла до нас з лагідним сонечком, пташиним співом, першими весняними квітами, зеленою травичкою, вербовими котиками.
Сьогодні на уроці, використовуючи колірну гаму, ми створюватимемо композицію «Весна прийшла».
Земля вкрита молодою свіжою травичкою, у якій білим та жовтим кольором мерехтять первоцвіти. На тонких гілках дерев набухають бруньки, які скоро перетворяться у зелені листочки. Весняне небо чисте – ніде ні хмаринки. Звідусіль лунає спів та щебет птахів, які повернулися з далеких країв. Уся природа пробуджується https://www.youtube.com/watch?v=c8WsEtzsWyU
послідовності виконання роботи:
1. Простим олівцем намалюйте і зафарбуйте голову та грудку пташки.
2.
Намалюйте мазками сонце і травичку.
3.
Намалюйте гілки, які ближче до нас, дерево та кущ
удалині.
4.
Зобразіть вербові котики на гілках за допомогою пальчика,
а бруньки на дереві та кущі – за допомогою пензля або тичка.
5. Домалюйте деталі.
Краса весняної природи торкнулась ваших сердець і ви відтворили це у своїх роботах.
16.03.23
Тема. Весняні пригоди.
Куди ступаю –
сонце сяє,
Усе навколо оживає,
А ще пробуджую від сну
Я нашу землю
чарівну. ( Весна )
2. Всі його люблять, всі його чекають,
А хто подивиться — кожен скривиться. ( Сонце)
3. Сам вечірньої год
Заховався в кущ калини
Та на дудочку одну
Грає пісню чарівну. ( Соловей)
- Яка нині пора року?
-
Які ознаки весни виспостерігали сьогодні?
- Які зміни в
природі відбуваються з приходом весни?
Весна – чи не найулюбленіша пора року. Лише згадка про неї пробуджує радість і нові надії. Її прихід відчувають і по-своєму переживають дорослі і діти, тварини і рослини – усе, що є живого на Землі. Не випадково наші пращури у давнину пов’язували з весною і новолітування. Саме в березні вони відзначали Новий рік.
З давніх-давен не було села в Україні, в якому б не зустрічали прихід весни. Як тільки танув сніг і сріблястими струмками збігали води, а левади підсихали під проміннями весняного сонця, дітлахи зверталися до своїх неньок:
Робота над
піснею «Веснянка» с.109 https://www.youtube.com/watch?v=Mx6YUyjqzKg
-А що ви знаєте про сопілку?
Сопі́лка — народний духовий музичний інструмент, в Україні відомий з княжих часів.
За способом видобування звуків сопілка належить до найдавніших духових інструментів: Скажімо, 5-ти отвірну сопілку з Чернівеччини і комплекс ударних кісток з Чернігівщини датовано 20-ма тисячами років тому.
Прослухайте ансамбль сопілкарів "Фантазії на лемківську тему"h ttps://www.youtube.com/watch?v=7k7Bl0IXbjI
Разом із друзями поводіть хоровод під веснянку: https://www.youtube.com/watch?v=Mx6YUyjqzKg
10.03.23
Тема. Портрет
Прослухайте фрагменти музичних творів. Пригадайте, у яких мультфільмах вони звучать. https://www.youtube.com/watch?v=rMvvURl4QeU
Пісні, які ви слухаєте і які ви виконуєте відносяться до вокальної музики. З італійської мови вокал – це спів, звідси і назва – вокальна музика, це музика призначена для співу. А музичні твори, які виконуються на різних музичних інструментах, називаються інструментальною музикою.
Едвард Гріг «Навесні»
Надійшла весна прекрасна,
Многоцвітна, тепла, ясна,
Наче дівчина в вінку.
Зацвіли луги, діброви,
Повно гомону, розмови
І пісень в чагарнику.
(Іван Франко)
Прослухайте музичний твір Едварда Гріга «Навесні» та визначте, якими музичними засобами композитор описав пробудження природи.https://www.youtube.com/watch?v=t6gaFcHUVv8
Чи почули ви спів у прослуханому творі?
Як назвемо тип музики – вокальний чи інструментальний?
Поясніть свою відповідь.
Пригадайте, як виконують веснянки.
Що таке хоровод? Що таке пісня-танець?
Заспівайте веснянки « Вийди, вийди, сонечко» та «Ой минула вже зима».
Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко»https://www.youtube.com/watch?v=3pS3WhruCMU , https://www.youtube.com/watch?v=NQ0p-y8rlk4 https://www.google.com/search?client=opera&q=Українська
Українська народна пісня «Ой минула вже зима» https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=eb9LO0Oz8GM
09.03.23
Тема. Портрет
Портрет («відтворювати риса в рису») -це жанр образотворчого мистецтва в якому зображується людина або група людей. https://www.youtube.com/watch?v=8YyCMWx0FOA
Портрет зародився у глибокій давнині. Перші портрети були створені єгипетськими скульпторами. Вони виконували релігійно-магічну функцію. Одним з відомих портретів того часу є портрет Ніфертіті. У Давній Греції все було підпорядковано закону краси. Художники не вдавалися до передавання портретної схожості. Прибиралось все особливе, всі риси узагальнювались. У Стародавньому Римі проявляється інтерес до конкретної людини, до її особливостей. Тому звичайні скульптурні портрети того часу дуже реалістичні. Портрет доби Середньовіччя пройшов декілька етапів становлення і набув нових рис: площинності, схематизму, відповідності християнським чеснотам. З'явилися портрети у мозаїках та продовжували карбувати портрети на монетах. В Латинській Америці: в доколумбову добу існував самостійний портрет, не пов'язаний з європейською традицією. Це портрети в кераміці. Портретний живопис Китаю пов'язують з культом предків. Образи на картині створювалися виключно за допомогою лінійного малюнка, можливостями об'єму художники при цьому зовсім не користувались. Жанр портрету пережив справжній розквіт в добу Відродження. Портрети Відродження подані вже не на умовному фоні, а на фоні пейзажу чи інтер'єру. У ХVIII-XIX століттях все частіше на портретах з'являються не знатні персони і їх сім'ї, а прості люди в повсякденному оточенні. У ХХ столітті розвиток технологій, поява фото і відео робить істотний вплив на портретний жанр, перетворюючи його в неактуальний. Але жанр не зник, він знайшов втілення в нових стилістичних напрямках, завданням яких стало вже не стільки відображення реальності, скільки передача психологічного портрета особистості. Існують різні типи портрету. Найпоширенішими серед них є: Автопортрет Парадний портрет Камерний портрет Побутовий портрет Історичний портрет Алегоричний портрет Автопортрет - це портрет художника виконаний ним самим. Парадний портрет - у ньому підкреслюється велич і гідність зображуваної людини. Головна функція зображення полягала у видимому піднесенні людини, навмисному пафосі. Камерний портрет. На відміну від парадного, камерний портрет мав передавати не статус людини, а його духовний, емоційний стан. Побутовий портрет - це зображення людини у повсякденному житті. Історичний портрет - це зображення історичної особи. Алегоричний портрет (костюмований) - у ньому розкривається образ людини за допомогою міфологічних чи казкових персонажів. Також портрети можуть бути одинарними, груповими, парними… погрудними, поясними, на повний зріст. Для розкриття «образу» в портреті велике значення мають костюм, який може розповісти про характер, професію, епоху, в якій відбувається дія, оточення, в якому розміщена модель, предмети, що є поруч. Для створення глибокого образу художники використовують усі засоби виразності: міміку обличчя, виразність погляду, пози, жесту, силует фігури. Але головне в портреті - обличчя, особливо очі і губи. Краса людського обличчя визначається правильним співвідношенням різних частин обличчя. Які в період Високого Відродження вважалися еталоном досконалості. Фактично всі сьогоднішні ідеальні пропорції беруть свій початок в цих картинах. Створення портрету з пропорційним співвідношенням різних частин обличчя – Крок за крокомНамалюйте автопртрет. Які кольори ви оберете?
03.03.23
Тема. Весна прийшла
А чудеса поруч із нами. Тільки з мудрістю їх потрібно зустрічати і відкривати їм своє серце і душу. І тоді до творчості буде легше крокувати. А крокуючи вперед потрібно бути дуже уважним, спостережливим, аналізувати побачене, вміти порівнювати, запам’ятовувати, бути допитливим та наполегливим, кожен крок контролювати, думати .
Приваблює, чарує, кличе у подорож матінка-природа. Співає. Дзвенить, бринить, квітує, звеселяє,пригощає. Дарує поетам, художникам, музикантам можливість описати її словами, створити музику. І кожен бачить її по-різному, чарівну й привабливу.
Я найперша зацвітаю
Білим цвітом серед гаю
Відгадайте, що за квітка
Бо мене не стане влітку? (підсніжник)
Так це перші весняні квіти-підсніжники.
Надворі ще дуже холодно, уночі ще мороз сковує поодинокі калюжі скоринкою льоду, а маленькому підсніжнику не сидиться в темряві.
- На волю! На сонечко! Швидше! Швидше! І якби не маленький Підсніжник , то хтозна, скільки б ще Зима на землі господарювала.
Підсніжники – рідкісні квіти. Вони занесені до спеціальної Червоної охоронної книги разом з іншими видами тварин і рослин, які можуть зникнути.
- Поміркуйте, чому квітка має таку назву?
Підсніжник- лісова квітка. Якщо його зірвати, то у воді він швидко відцвітає і в’яне. Для того, щоб зберегти красу цих квітів надовго, давайте самі намалюємо проліски.
Весняні квіти у художніх творах
Розгляньте репродукції картин відомих художників, на яких зображено перші весняні квіти.(с. 98)
- Як ви гадаєте, що зобразили художники?
- Який настрій у нас створюють ці картини?
- Які фарби переважають?
- Які почуття викликають у вас усі кольори,
Відеоролик:«Весняні
квіти» під мелодію П. де Сенневіля https://www.youtube.com/watch?v=XapXYrd0tAk
Намалюйте за зразком весняні квіти кольоровими олівцями.
02.03.23
Тема. Весна прийшла
1.- Що ви найбільше любите навесні? Як звучить весна? Прослухайте звуки весняної
природи. https://www.youtube.com/watch?v=XapXYrd0tAk
2 Прослухайте композицію Ю. Жиро. «Під небом Парижа» (акордеон);https://www.google.com/search?client=opera&q=Ю.+Жиро.+«Під+небом+Парижа»+(акордеон)%3B&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:c1205f1b,vid:8evcJYys5u4. Уявіть себе диригентом, Спробуйте диригувати під мелодію Ю. Жиро.
3.Прослухайте пісню сл. Д. Непомнящої (переклад І. Гурської),
муз. В. Шаїнського. «До єдиної мами на світі» із м/ф «Мама для мамонтенятка».https://www.youtube.com/watch?v=EnnyIGiVtn0
Визначте темп цієї пісні.
24.02.23
Тема. В гостях у казки
Ілюстрація-зображення, що супроводжує текст літературного твору, газетної статті, тощо.
https://www.youtube.com/watch?v=WQg9KgK9Y5I
Намалюйте ілюстрації до казки" Колобок" за допомогою ахроматичних і хроматичних кольорів.
До ахроматичних відноситься білий, чорний і всі відтінки сірого кольору. До хроматичних відносяться всі спектральні кольори: червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий, пурпуровий зі всіма відтінками й переходами. https://www.youtube.com/watch?v=6YzDiNHt2wo 
Озвучте свої малюнки піснею Колобка.
23.02.23
Тема. В гостях у казки
Завдання , яке ви будете виконувати дуже цікаве. Виконуючи його, ви зможете забути про свої негаразди, дізнаєтесь багато цікавого і нового, здобудете нові практичні знання та вміння і просто відпочинете.
1. Мультфільми, в яких
живуть казки.Графічна анімація, її особливості й технологія створення. Професії
у мультиплікації.
Що кожний з вас знає про анімацію? Слово «анімація» в перекладі з латинської означає – оживляти – мистецтво оживлення малюнків і неживих предметів шляхом знімання на кіноплівку послідовних окремих рухів; технологія кіно, що дозволяє створювати ілюзію руху. Найбільш поширеною формою анімації є мультиплікація. Ви любите дивитися мультфільми? Ну звичайно, що так. Важко уявити собі дитину, яка не дивилася мультиків .Ці веселі і барвисті фільми для дітей притягують до екрану. Навіть дорослі не проти іноді повернутися в дитинство і подивитися мультфільм. Яскравий, барвистий, музичний. Улюбленцями вже кількох поколінь стали мультиплікаційні герої : козаки, Вовк і Заєць, кіт Леопольд, Вінні-Пух, Міккі Маус, Том і Джері, Попелюшка, Аліса, Капітошка, Білосніжка та багато інших. А які ваші улюблені герої анімаційних фільмів?
2. Познайомтесь: відеоурок«Як робити прості мультики» (автор – Ю. Журавель). Мультсеріал «Фіксики». Серія «Мультик» (реж. В. Бедошвілі). https://www.youtube.com/watch?v=ikGP0ORRV8Q. Спробуйте створити власний мультфільм .
3. Під музичний супровід заспівати пісню про лисичку, яка вміє грати на скрипочці.
https://www.youtube.com/watch?v=vyWFWB4sQAw
17.02.23
Тема. Пластилінові фантазії.
Анімалістичний жанр
в живописі, скульптурі, графіці.
Анімалісти́чний жанр (від фр. animal — тварина) — зображення тварин у живопису, скульптурі, графіці, декоративно-ужитковому мистецтві.
Перегляньте мульфільм «Жар-птиця» https://mults.info/mults/?id=2901
(реж. Ц. Оршанський).
-Якою зображена пташка у мультфільмі? Які у неї голова, крила, хвіст?
Виготовіть пластилінову аплікаціїю за зразком (с.91) «Жар-птиця».
16.02.23
Тема . Пластилінові фантазії
Пластилінова анімація, її особливості й технологія створення
- Як ви думаєте, хто рухає пластилінові фігурки під час зйомок анімаційного фільму?
Пластилінова анімація полягає в тому, що фільми робляться шляхом покадрової зйомки пластилінових об'єктів зі зміною цих об'єктів у проміжках між кадрами. Сипка анімація полягає у тому, що зображення створюється за допомогою сипких матеріалів, наприклад піску. Про секрети анімації ви зможете дізнатися з відео:https://www.youtube.com/watch?v=JpGW2sqNZII
Перегляньте саундтреки з мультсеріалу «Моя країна - Україна» https://www.youtube.com/watch?v=XhVhZWabfAk
Прослухайте та розучіть пісню сл.і
муз. О. Харченка. «Лісовий гопачок» https://www.youtube.com/watch?v=vyWFWB4sQAw .
Виліпіть персонажів пластилінового мультфільму на основі цієї пісні.
10.02.23
Тема. Улюблені іграшки.
Особливості круглої та рельєфної скульптури. Статика і динаміка у скульптурі. Дрібна пластика.
За своєю формою розділяють два види скульптури: рельєф та круглу скульптуру. Круглій і рельєфній скульптурі притаманні статика( непорушність, спокій) і динаміка. Саме за допомогою пластики форм, поворотів і нахилів тулуба, поз та жестів скульптори передають у своїх творах динаміку. https://www.youtube.com/watch?v=UD_VAc1W-2E
Дрібна пластика - невеликі статуетки з порцеляни, мармуру, металу та ін., які слугують елементами прикрашання помешкань. Уявіть, що у вас є чарівний статоскоп,як у лікаря Плюшевої, і ви можете чути, про що розмовляють статуетки. Розкажіть, що їх турбує.
Виліпіть з пластиліну героя мультфільму Динозаврика Арло ( с. 87)
09.02.23
Тема. Улюблені іграшки.
Анімація в кінематографі, її види. Роль музики в мультфільмах.
Іграшки – головні герої мультфільмів. Анімація- мистецтво оживлення ляльок, малюнків, неживих предметів шляхом знімання на кіноплівку окремих рухів. Анімація буває- мальована, пластилінова. лялькова.
Кожен епізод мультсеріалу " Лікар Плюшева" починається веселою піснею. Уривок із м/ф «Лікар Плюшева» (реж. Н. Вірген, М. Єстрада) https://traffilm.net/board/multfilmi/likar_pljusheva/13-1-0-2509
1. Створіть музичний супровід до пісні на сл. і муз. В.Лисенка. «Ой же ж ти, зима». https://www.youtube.com/watch?v=ge2m00p825w
2. Пофантазуйте, персонажем якого мультфільму могла б стати ваша улюблена іграшка?
03.02.23
Тема. Скульптура як вид образотворчого мистецтва. Її види. Матеріали для виготовлення скульптур.
1. Що таке скульптура. Види скульптури. https://www.youtube.com/watch?v=1-Z4GGcyxZo
2. Крижані скульптури з виставки у бельгійському місті Льєж; скульптури різних видів.
З початком зими Європу охоплює хвиля фестивалів крижаних скульптур. Перші в черзі на прохолодне задоволення – мешканці та туристи в Бельгії, де проходить фестиваль крижаних скульптур Діснея.
Над створенням крижаних скульптур працювали 30 скульпторів з 12 країн світу: Канади, Фінляндії, Чехії, Угорщини, Австрії, Франції, Бельгії, Великобританії, Польщі, Росії, Нідерландів, а також з України. У результаті відвідувачі "крижаних палаців" у Льєжі та Антверпені можуть насолодитися казковим світом зі снігу та криги у блакитному та бузковому освітленні.
02.02.23
Тема. У світі кіно
1. Одним з найпопулярніших і водночас наймолодшим видом мистецтва є кінематограф.
Кінематограф (від грец. kinema – рух і qrapho – зображення) –наймолодший вид мистецтва, виникнення якого безпосередньо пов’язане з розвитком науково – технічного прогресу, передусім у галузі оптики, хімії, фотографії.
Історія розвитку кінематографа
На відміну від інших видів мистецтва , дату народження кінематографу можна назвати абсолютно точно – 28 грудня 1895 р. Саме в цей день у Парижі брати Огюст і Луї Л’юмєри продемонстрували свою першу програму, що містила коротенькі документальні замальовки: «Вихід робітників з фабрики», «Прибуття потягу», «Поливальник» та інші. Фільми братів Л’юмєр започаткували тенденцію до створення документального кінематографа, адже у всіх їхніх картинах було зафіксовано певну миттєвість реального життя.
Водночас з братами Л’юмєр свої пошуки у кінематографі розпочинає Жорж Мельєс, з іменем якого пов’язане виникнення феномену ігрового кіно ( « Червоний капелюшок», «Синя борода», «Подорож на місяць» тощо). Режисер застосовує технічні трюки ( макети, подвійна експозиція, комбіновані, сповільнені та прискорені зйомки і. т. д).В ігровому кіно починає формуватись жанрова структура: мелодрама, комічний фільм, авантюра та інші.
1907 рік - винахід Б.Л. Резінгом електронно – променевої труюки ( кінескопа).
1908 рік _ створення першого мальованого фільму у Франції.
1911 рік – здійснена перша передача зображення на відстані ( прообраз телебачення).
1920 роки – масовий розвиток світового кіно. Розквіт творчості Ч. Чапліна, Д. Гріффіна, З. Ейзенштейна , О. Довженка. Та інших.
1927 рік створення першого звукового кіно на студії « Ворнер Бразерс»
1931 -32 рр. створення звукового кіно в СРСР.
1936 рік перші передачі телебачення в СРСР.

Прибуття потягу Чарлін Чаплін
Види кіно
|
Науково-популярне
|
Анімаційне |
Художнє |
Музика в кіно, її роль у розкритті художнього
змісту твору кіномистецтва.
Якби Чарлі Чапліну сказали, що колись звукове кіно буде володарювати великими екранами, у нього точно б злетіли вуса від шоку. Ще б пак, адже творці німих фільмів були противниками впровадження синхронного звуку в кіно. Вони вважали, що це повністю зруйнує кіно як мистецтво та стане кроком назад. Хотілося б вірити, що десь у раю є проектор, на якому тогочасні митці охоче споглядають сучасне якісне звукове кіно та повністю змінюють свою думку на його рахунок. Звук та музика – два важливі елементи впливу для сприйняття сюжету. Вони настільки майстерно маніпулюють свідомістю, що навіть не викликають підозри.
Прийнято вважати, що класична музика додає життєвих сил, допомагає побороти роздратування, заспокоює, сприяє засвоєнню знань. Рок та метал здатні підсилити як позитивні емоції, так і негативні. Ці жанри заряджають енергією, проте порушують внутрішню рівновагу тому, що спотворюють ритми, різко змінюючи частоти. Поп-музика негативно впливає на увагу та пам’ять, тому що діє за принципом «приїдання», монотонно повторюючи однаковий ритм, проте беззаперечно здатна підвищувати настрій. Реп здатен викликати агресію, проте не слід бути настільки категоричним, адже сучасні виконавці далеко не завжди наділяють свою музику саме такими емоціями: це може бути смуток, відчай, байдужість тощо. Блюз заспокоює, джаз збуджує (не обов’язково сексуально), регі піднімає настрій, підвищує емоційний тонус.
2. Історія «Щедрика». Сторіччя головної щедрівки: історія популярності " Щедрика" Миколи Леонтовича : https://www.youtube.com/watch?v=kd61jv02lM0
3. «Щедрик» (в обр.М.Леонтовича); https://www.youtube.com/watch?v=iP1JV_pRYY0
4. Прослухайте та заспівайте пісню на сл. і муз.В.Лисенка «Ой же ж ти, зима» https://www.youtube.com/watch?v=ge2m00p825w Створіть таночок до пісні «Ой же ж ти, зима».
27.01.23
Тема. Зимова казка
1. Декор, його види та особливості.
2. Види
декору; кований декор.https://www.youtube.com/watch?v=ZgAQzIUY8rk
3. Виготов витинанку для вікна за зразком ( с.79).
26.01.23
Тема. Зимова казка
1.- Які казки тобі подобаються? Чи знаєш ти, що є балети на основі казок. П.Чайковський. «Танець маленьких лебедів» :https://www.youtube.com/watch?v=3Qjh5S4xVMk Спробуй відстукати її ритм. «Неаполітанський танець» із балету «Лебедине озеро» https://www.youtube.com/watch?v=yL_l-awbmoY
2. Особливості професії артиста/артистки балету. Легко та невимушено професія артистів балету виглядає в об’єктиві нашого телебачення . Чіткі лінії. Поезія тіла. Мистецтво, що поєднує естетику рухів, театр і музику. Однак це та професія, де краса співіснує з тяжкою працею. А романтичність – із безкомпромісністю. https://www.youtube.com/watch?v=fachjnN0R2c
3. ГРА «Звірята-співаки» https://www.youtube.com/watch?v=f0-yGOGQZ-M. Спробуйте позмагатися із звірятами, відтворити пісню кожного із звірів.
20.01.23
Тема. Подорож містом
1. Пейзаж та його
різновиди. Метод загородження у пейзажах. Передній, середній і задній плани у
живописі.
Пейзаж - це жанр образотворчого мистецтва , основним предметом зображення якого є жива природа.
Давайте познайомимось з видами пейзажу:
- Сільський пейзаж. У сільському пейзажі художників приваблює саме природа в різних станах, в різні пори року. Це зображення сільського життя, природи: дерев, квітів, чагарників. У цьому жанрі працювали такі художники, як Ісаак Ілліч Левітан "Вечір. Дорога в лісі "1894 р.
- Морський пейзаж - об'єктом зображення якого є море. Їх ще називають маринами. Яскравий представник цього жанру Айвазовський Іван Костянтинович "Аю-Даг в туманний день".

-Як українські художники зображують міста? Чи видно на картинах повністю усі будинки?
- Художники-пейзажисти часто використовують метод загородження: предмети, що ближче зображують так, що вони затуляють предмети, які знаходяться далі. Існує передній, середній і задній плани у живописі.
2. Малювання міського пейзажу.
-Пригадайте, які будівлі ви бачите на вулиці?
- Які геометричні фігури вони нагадують? Спробуйте за зразком зобразити міський пейзаж.(с.75) Необхідні матеріали: Аркуш формату А4 або А 3, олівець, гумка, гуаш, пензлі, баночка з водою і палітра.
(акварельні фарби)
19.01.23
Тема. Подорож містом
1. Подорож до театру. М.Лисенко. «Пісня Лисички» із опери «Коза-Дереза» https://www.youtube.com/watch?v=Yzp_HQZCPkQ
2. Розгляньте афішу до вистави у музичному театрі; сцена з опери «Коза-Дереза» (с.72). Пригадайте, що таке афіша, які її основні елементи.
3.Придумайте танок під звучання цієї пісні. Сл. і муз. І. Танчака. «Веселі нотки»https://www.youtube.com/watch?v=YdkoLxGFYT0
13.01.23
Тема . Зустріч з театром
1. Архітектура. Архітектор, особливості професії. Основні конструктивні елементи будинків.https://www.youtube.com/watch?v=fI3YWm_Ecfc
2. Львівський оперний театр; https://www.youtube.com/watch?v=f4vO0RX7po8 Київський театр ляльок;https://www.youtube.com/watch?v=MSYtDHpLTys
3. Створення об’ємної аплікації «Будівля лялькового театру»(кольоровий папір) за зразком (с. 71)
12.01.23
Тема.Театр, його різновиди. Опера і балет. Мюзикл. Щедрівка. Обряд щедрування в Україні. Правила поведінки в театрі.
1. Н.Май. Хор Козенят із новорічно-го дитячого мюзиклу «Вовк та семеро Козенят» (на новий лад) https://www.youtube.com/watch?v=IL1LR4PtKjY
2. Є.Миронова. «Щедрий вечір» http://8next.com/ulit2/4430-ukrlit201.html
3. Правила поведінки в театрі.https://www.blogger.com/blog/page/edit/8250349902769900935/5696183680957172160
16.12.22
Тема. Святкова подорож
1. "Музична скринька". Прослухайте музичні твори, доберіть світлини ( с. 64), якими можна проілюструвати прослухані композиції:
-https://www.youtube.com/watch?v=J8E0Bh0orDk
-https://www.youtube.com/watch?v=10WMteUK7fA
-https://www.youtube.com/watch?v=R7dCL-0su4E
2. " Пісенний калейдоскоп". Упізнай за ілюстраціями вивчені піісні.(с. 65)
3." Музичні загадки". До яких родин відносяться музичні інструменти?
4. Вигадай мелодію до вірша у ритмі польки.
15.12.22
Тема. Зимові мотиви
Анімалісти́чний жанр, анімалі́стика (лат. animalis — «тварина») — різновид образотворчого мистецтва, зображення тварин у живописі, скульптурі, графіці.
1. Розгляньте репродукції картин.(с.62) Визнач композиційний центр кожної картини.
Художник- анімаліст звертає особливу увагу на деталі в зовнішньому вигляді тварини, її поведінку, середовище, в якому вона проживає.
2. Намалюй за зразком чи власним задумом зайчика- вуханчика.
11.11.22
Тема. Контрасти.
- 1.За темпом , мелодією, ритмом музичні твори бувають контрастні, тобто різнохарактерні.
- Прослухайте два твори , чим вони відрізняються?
- Й. С. БАХ "ЖАРТ"https://www.youtube.com/watch?v=zXtrRB2-P1g
Мазурка ми минор Фредерик Шопен https://www.youtube.com/watch?v=vcXUuukn_bY 2. Пропоную пограти в гру " Музичні інструменти"https://learningapps.org/view13633574
- 3. Розучити пісню Н. Май " Відлетіли журавлі".
10.11.22.
Тема. Ткацтво
1. Ткацтво -давнє ремесло наших предків. Перегляньте відео про ткацтво https://www.youtube.com/watch?v=kvnDx-g-4YM
2. Прочитайте текст на сторінці 69.
3. Практичне завдання
За зразком виготовити ажурну серветку.
04.11.22
Тема. Натюрморт. Осінній урожай.
1. Гра. " Знайди серед картин натюрморт"(с. 38)
2. Створення натюрморту у техніці об`ємної аплікації за зразком https://www.youtube.com/watch?v=VtD64JRGRbA.
14.10.22
Тема. Різні темпи.
1. Розгляньте репродукції картин.(с.30) У яких темпах рухаються зображені люди, тварини?
Рух у картині- це виразник часу.
13.10.22
Тема. Різні темпи в музиці
Темп- це швидкість виконання музичного твору.
https://www.youtube.com/watch?v=9evE1lguzyg
1. Виконайте поспівку "Котик" в різних темпах" https://www.youtube.com/watch?v=0ugDZa58IIs
2. Розучити твір " Киця-кицюня" https://www.youtube.com/watch?v=znLHOOpiEwE
07.10.22
Тема. Ритмічний рух
1. Осінні ритми на картинах Д. Кустанович. Споглядання та аналіз репродукцій.
2. Визначення ритму у картинах. Ритм передається через чергування кольорів, предметів, ліній, плям.
3. Практична робота. Створити за зразком (с. 27) або власним задумом малюнок відбитками пальців. Заповнюємо аркуш кольоровими плямами. Один колір вписуємо в інший, але змішуємо їх не повністю. Доповнюємо композицію необхідними деталями.
06.10.22
Тема. Ритмічний рух.
1. Слухання маршу. Розмір 4/4. https://www.youtube.com/watch?v=3oT8UjE9xoo
2. Країна загадкових ритмів.https://svitppt.com.ua/muzika/kraina-zagadkovih-ritmiv.html
3. Гра. Вигадайте казочку " Як звірята маршували та танцювали".
4. Спробуйте відтворити марш на саморобних інструментах.
30.09.22
Танець. Види танців. Вальс. Розмір 3\4. Схема диригування.
1. Д. Шостакович. «Вальс-жарт».https://www.youtube.com/watch?v=V_P3izb0Gs0
Вокальна діяльність:
Виконання поспівки «Осінь прийшла»,
Українська народна пісня «Танцювала риба з раком» - розучування.https://www.youtube.com/watch?v=V_P3izb0Gs0
Творча діяльність:
Розпізнавання танцю за малюнком. Робота з підручником.
Визначення настрою композиції. Створення малюнку до вальсу.
Музикування:
Музичний супровід до вальсу. Диригування. https://www.youtube.com/watch?v=A6jKrwcZjA4
09.09.22
Тема. Природа в мистецтві
Виконуємо вироби з природного матеріалу.
Вітаю!
Осінь щедра не тільки на фрукти і овочі! Ті, хто активно займається творчістю, знають, що саме ця пора дарує нам безліч природних матеріалів для створення виробів (це можуть бути шедеври з овочів і фруктів, або ж з сухого листя). Одні тільки різнобарвні листя чого варті! Головне — навчитися вчасно помічати цю красу.
Вироби з природного матеріалу та підручних засобів — це відмінний спосіб познайомитися зі світом природи і розвинути в них фантазію. Використовуючи у своїй творчості предмети з навколишнього світу, з якими стикаємося кожен день (гілочки, листя, жолуді, шишки), з часом звикаємо дивитися на них по-іншому. Звикаємо ставити себе в позицію творців, а не просто спостерігачів.
1. Перегляньте цікаві вироби. https://vseznayko.com/dovidnik/virobi-z-prirodnogo-materialu-na-temu-osin-ide-dlya-dityachogo-sadka-i-pochatkovo-shkoli/
2. Дотримуємося техніки безпеки https://www.youtube.com/watch?v=KzDTMDJ-Fag
Готові аплікації (фото) надсилаємо мені.
01.09.22
Мотиваційний пікнік (офлайн формат)
Пропоную кожному учню намалювати свої думки, страхи, сподівання і враження від останніх місяців на картках, а потім приклейте їх на плакат у формі тризуба, сонця, серця.
27.05.22
Тема: Маршова музика. Слухання маршової музики.
1. Слухання маршової музики.https://www.youtube.com/watch?v=_YMusg01I2M
2. "Марші української землі" https://www.youtube.com/watch?v=dgFngYcNYqE
13.05.22
Тема. Музична мова. Ритмічні вправи. Виконання: гра «Музична луна».
1. Елементи музичної мови – мелодія, лад мажор, мінор.
https://www.youtube.com/watch?v=ug3MNCLajz0
2. Ритм є одним з найважливіших музичних аспектів, саме з нього починається навчання мистецтву танцю або гри на музичних інструментах, тому на заняттях з музики велика увага приділяється розвитку почуття ритму. Також музично-ритмічні вправи сприяють всебічному розвитку дитини. Берімося за роботу!
https://www.youtube.com/watch?v=P4Gy1Orfj4w
06.05.22
Тема. Ми – українці. Ми – європейці. Маршова музика.
1. Перегляньте навчальне відео " Ми українці": https://www.youtube.com/watch?v=4U3nGkZEwC0
2. Таємниці маршової музики. "Маршова пісня" Микола Фоменко. Виконує ансамбль під керівництвом Марії Павко, концертмейстр Євгенія Зро. https://www.youtube.com/watch?v=Rv4YyAWFDSg
29.04.22
Тема. Моя родина. Музичний супровід. Ритмічні вправи.
1. Прослухати та вивчити пісню "Моя родина" (+) з текстом, муз А. Олєйнікової, сл В. Чайковської. https://www.youtube.com/watch?v=zWfzOgcnwLY
2. Ритм є одним з найважливіших музичних аспектів, саме з нього починається навчання мистецтву танцю або гри на музичних інструментах, тому на заняттях з музики велика увага приділяється розвитку почуття ритму. Також музично-ритмічні вправи сприяють всебічному розвитку дитини. Берімося за роботу! https://www.youtube.com/watch?v=P4Gy1Orfj4w
22.04.22
Вітаю!
1. В цьому відео ви дізнаєтеся чому люди відзначають свято Великдень ? Чому люди кажуть «Христос Воскрес!» і відповідають «Воістину воскрес!»? Чому свято має таку назву? Чому на Великдень заведено фарбувати яйця і їсти паску? Коли святкується Пасха? https://www.youtube.com/watch?v=WgdkXg3ZMtc
2. А чи знаєте ви, що в Україні є музей писанкового розпису?
Музей писанкового розпису, неофіційна назва Музе́й «Пи́санка» — музей писанки в місті Коломиї Івано-Франківської області. В колекції музею понад 6000 писанок з різних регіонів України та країн світу. Серед експонатів музею є також писанки з підписами відомих політичних діячів України. За результатами акції Сім чудес України музей опинився на восьмому місці за голосами інтернет-користувачів.https://www.youtube.com/watch?v=qNbxx1JiekI
3. Керівник нашого шкільного гуртка творчості Владислава Ящук пропонує до Великодня зробити чарівні сувеніри.
"Одна з моїх учениць -- Даша надихнула мене на створення ось такого майстер класу сувеніра на Великодень. Як я обожнюю коли діти самі проявляють ініціативу і застосовують набуті вміння із занятть вдома. Сумую за вами мої хороші))"
Матеріали: кольоровий фетр, клей, ножиці, синтипон, металевий брелок, атласна стрічка, нитки з голкою та гарний настрій. Берімося за роботу!
15.04.22
Вітаю!
1. Розгляньте малюнки. Назвіть, де встановлено пам`ятники Т. Шевченку. Завдання 5 (с. 58)
2. Прослухайте та вивчіть пісню на слова Т. Шевченка " Зацвіла в долині".https://www.youtube.com/watch?v=lU9RuyHkv3Q
08.04.22
Вітаю!
1. Розгадайте кросворд, уписавши імена персонажів казок Ганса Крістіана Андерсена. Завдання 16 (с. 69)
2. Попрацюйте у чарівній майстерні. Намалюйте ілюстрацію до казки Ганса Крістіана Андерсена, яка вам сподобалася.
01.04.22
Слово- також зброя!
1. Прочитайте виразно вірш Валентина Бичка " Приказка про казку". Завдання 1 (с. 70)
2. Попрацюйте в чарівній майстерні. Створіть свою казкову історію.
25.03.22
Вітаю!
18.03.22
ВІтаю всіх!
Горобець – пташка співоча.
Горобець – пташка співоча.
Він завжди все знати хоче.
По всіх гілочках стрибає
І комашок там шукає.
Тож сьогодні ми будемо виготовляти пташечку. Перегляньте відео, спробуйте повторити.
https://www.facebook.com/groups/1686224514945520/permalink/3292421930992429/?sfnsn=mo&ref=share
Насолоджуйтеся своїм витвором.














Документальне








.jpg)







Немає коментарів:
Дописати коментар